Strepnja da im netko u sirani ne bude pozitivan, pa da moraju zatvoriti cijeli pogon u vrijeme kada traje intenzivna mužnja 3000 ovaca i stada od 134 kooperanata, još nije napustila Pašku siranu, a paralelno su došle i brige oko prodaje.
Veliki proizvođači sira imaju dobru prodajnu mrežu, ali su izgubili hotele i restorane. Mali proizvođači imaju vjerne kupce, ali ako ne dođu turisti, ne znaju koliko im sira može u konačnici propasti.
Vremena za turističke trgovine uz cestu nikada nisu bila nepovoljnija. Ceste na Pagu u ovo doba godine trebale su biti prepune stranih turista, a sada ih nema ni za lijek. Sira zato ima napretek.
"Loše, loše. Ja sam počela prije tri, četiri dana tek kad su ono pustili, ali jako loše. Danas nikog još", izjavila je Anka Škoda, prodavačica sa Paga.
Iako ima stalne kupce, dio od svojih 200 kilograma sira barba Jure bi trebao prodati turistima na vratima svoje konobe u centru Paga. Puste kale ga ne vesele.
"Napravio bi ja više toga, ali problem je što će biti s ovom godinom, ovim koronavirusom, to nitko ne zna. Može se ponoviti i ostane sve onda. Svima nastaje problem. Neki čak i ne siriju. Neki radi korone nisu uspjeli prodat ni jagnjad", rekao je Jure Maržić, proizvođač sira na Pagu.
Draženova obitelj već četvrtu generaciju proizvodi sir, pa veći dio računaju prodati stalnim kupcima. U njihovoj maloj sirani godišnje proizvedu od 500 do 700 kilograma.
"Negdje oko 30 posto je nepokriven što se tiče stalnih kupaca, a ovo drugo su sve znači individualci, turisti i to je ono upitnik sezone", kazao je Dražen Crljenko, vlasnik sirane na Pagu.
Od otprilike 250 tona paškog sira koliko se svake godine proizvede na otoku, najviše proizvede Paška sirana, čak 100 tona. Oni imaju dobro razvijenu prodajnu mrežu, ali pad u prodaji se svejedno osjeti.
"Najveći smo pad doživjeli u tom HORECA segmentu, budući su hoteli i restorani bili zatvoreni. Što se tiče maloprodaje i veleprodaje, tu nije bilo nekog značajnijeg pada", poručila je Martina Pernar Škunca, voditeljica marketinga Paške sirane.
Novonastaloj situaciji su se prilagodili tako da su ojačali on line poslovanje. Trgovina preko interneta je porasla.
"Redizajnirali smo naš web shop tako da bi našim kupcima olakšali korisničko iskustvo, a i ono što je dobro za vrijeme ove korone je da je nastao veliki broj tih prehrambenih platformi koje povezuju kupce s proizvođačima prehrambenih proizvoda, što je vjetar u leđa za nas proizvođače", izjavila je Pernar Škunca.
Ako se ne proda, dio sira proizvođači će vakumirati i staviti u hladnjak. Tada bi ova poznata i skupa delikatesa mogla postati i cijenom pristupačnija.