Za preko 100 putnika /

Prodali veliki avion komunističkog diktatora za 'siću', bio mu je vlasnik sve dok ga nisu svrgnuli i streljali 1989.

Image
Foto: G B_NZ/Flickr/(CC BY-SA 2.0)

Avion RomBAC 1-11 bio je ponos rumunjske industrije, ali…

29.5.2021.
11:30
G B_NZ/Flickr/(CC BY-SA 2.0)
VOYO logo

Glasnogovornica bukureštanske aukcijske kuće Artmark Alina Panico izjavila je za AFP da je početna cijena aviona koji je u 1980-ima bio jedan iz flote Nicolaea Ceausescua, bila 25.000 eura, a da je u konačnici avion prodan za 125.000 eura. Na istoj aukciji prodali su i limuzinu Paykan Hillman Hunter.

Ceausescu limuzinu jest koristio, za razliku od ovog aviona. Limuzinu mu je inače poklonio iranski šah Mohammad Reza Pahlavi 1974. Bila je riječ o prvom automobilu što ga je proizvela tek osnovana automobilska industrija Irana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početna cijena za automobil bila je 4000 eura, da bi ga naposljetku prodali za iznos skoro isti kao avion, za 95.000 eura.

Što se aviona tiče, riječ je o jednom od najmanje 22 aviona koje je od 1982. proizvela rumunjska tvrtka Romaero. Ceausescua osobno sklopio je 9. lipnja sporazum s britanskom aviokompanijom British Aircraft Corporation o pravu na proizvodnju ovog putničkog aviona za više od 100 putnika u Rumunjskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Avion, piloti koji su njime letjeli, i danas opisuju biranim riječima po svojim performansama u odnosu na tadašnje standarde. Usto, RomBAC 1-11 bio je i predmetom nacionalnog ponosa, samodostatnosti u zračnom prometu u odnosu na SSSR.

Image
NA ZAHTJEV OBITELJI /

Ekshumiran bračni par Ceausescu

Image
NA ZAHTJEV OBITELJI /

Ekshumiran bračni par Ceausescu

I tu odjednom nastaje problem u vijesti o dražbi, ne u vezi automobila, nego aviona. Artmark navodi da je riječ o avionu koji, zbog "ekstremne rijetkosti i značaja za tehničku povijest Rumunjske", predstavlja pokretno kulturno blago Rumunjske, što definitivno stoji.

Konkretno ovaj avion bio je u Ceausescuovoj floti od 1986. do 1989., odnosno do kraja života, okončanog pred streljačkim vodom nakon svrgavanja s vlasti i ekspresno sazvanog i provedenog suđenja.

AFP prenosi navode Artmarka da je Ceausescu letio ovim avionom, ali isto tako prenosi i izjavu jednog umirovljenog pilota, koji je između ostalog upravljao avionima s Ceausescuom kao putnikom, a koji kaže da Ceausescu baš ovim avionom nikada nije letio. Rekao je da je Ceausescu volio letjeti Boeingom 707.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

RomBAC, međutim, bio je sve samo ne leteća konzerva.

"Bili smo ponosni na ovaj avion, koji je u svoje vrijeme imao i neke od najnaprednijih tehničkih rješenja", kazao je pilot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo