Nakon pomorske nesreće u primoštenskom akvatoriju, u kojoj su poginuli Francesco i Marinella Salpietro, Horvatinčić je obitelji izražavao sućut i nudio odštetu i 'dogovor'.
Upravljački sustav je otkazao
Horvatinčić je svoju jahtu vozio čak četiri puta brže nego što je bilo dopušteno, a 16. kolovoza 2011. je izjavio da je upravljački sustav broda otkazao pa nije njime mogao normalno upravljati i skrenuti kako bi izbjegao sudar.
'Uvidjevši da upravljački sustav ne funkcionira, svim sam snagama pokušao osobe s jedrilice upozoriti da ne kontroliram brod i da nemam mogućnosti spriječiti opasnost koja je nastala. Na žalost, moji pokušaji nisu pomogli u sprječavanju ovog tragičnog sudara', rekao je tada Horvatinčić.
Na dan kad se nesreća dogodila, nacrtao je skicu na kojoj je obilježio smjer u kojem je išao s jahtom Santa Marina. Zabilježio je na skici i položaj jedrilice u trenutku sudara, zapisao vrijeme nesreće (15.15 sati) i potpisao se na skicu dva puta, javlja Dnevnik.hr.
Foto: Screenshot Provjereno Nova TV
ANALIZA POMORSKIH KAPETANA: ‘Horvatinčić očito nije bio na upravljačkom mjestu, presuda nema veze sa zdravim razumom’
Oslobođenje zbog sinkope
Iako je toga dana rekao da je otkazao upravljački sustav i da je zbog toga došlo do nesreće, na ponovljenom suđenju Horvatinčić je oslobođen zbog toga što je imao sinkopu, što je kratki gubitak svijesti bez ikakvog predznaka. Sud zbog toga nije utvrdio izravnu namjeru pa je donesena oslobađajuća presuda za Horvatinčića.
Postavlja se pitanje kako sud nije uzeo u obzir skicu koju je Horvatinčić napravio odmah poslije nesreće i iskoristio je kao dokaz. Dnevnik.hr piše da je ta skica kao dokaz izdvojena još 2015. godine. To se dogodilo zbog toga što bi okrivljenik morao dobiti sva potreba upozorenja, koja tada nije dobio, već je govorio bez upozorenja da će se to koristiti u kaznenom postupku kao valjani dokaz.