PROBLEMI S NOVIM TERMINALOM NA PLESU? /

Croatia Airlines bi mogla skupo platiti štednje Francuza

Image
Foto: PIXSELL, Zeljko Lukunić

Štednju i odustajanje francuskog koncesionara od podruma u zagrebačkoj zračnoj luci mogao bi skupo platiti naš avioprijevoznik, a putnici kasniti.

6.6.2016.
13:40
PIXSELL, Zeljko Lukunić
VOYO logo

Devet mjeseci prije planiranog otvaranja za promet novog terminala zagrebačkog aerodroma u tijeku su intenzivni pregovori koncesionara aerodroma Međunarodne zračne luke Zagreb i Uprave Croatia Airlinesa, koji nosi 60 posto prometa, o načinu odvijanja prometa te transferu putnika i roba.

Zabrinutost u Croatia Airlinesu

POGLEDAJTE KAKO IZGLEDA NOVI ZAGREBAČKI AERODROM: ‘Sada se više nećemo sramotiti’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Croatia Airlinesu, kako prenosi Jutarnji list, vlada ozbiljna zabrinutost da će u prometnim špicama doći do velikog kašnjenja putnika, a time i polijetanja zrakoplova na transfernim letovim dok Hrvatska ne postane dio Schengena.

Prije svega jer je iz projekta zgrade novog terminala “nestao” podrumski prostor u kojem je trebala biti sortirnica prtljage. Ona je sada postavljena na razini nula terminala, a stručnjaci tvrde kako to prema proračunima znatno usporava i komplicira protok roba i putnika koji će presjedati s aviona koji dolaze iz prostora Schengena na avion koji leti unutar Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema ugovoru, koncesionar ima obvezu rotaciju putnika i robe obaviti u roku od 45 do 50 minuta. U MZLZ-u su svjesni da će u špicama biti teško realizirati taj rok, ali uvjeravaju da neće biti kašnjenja u polijetanju aviona. No u Croatiji Airlinesu su sumnjičavi, a svako kašnjenje aviona jako skupo za kompaniju.

OD DANAS JE I SLUŽBENO: Zračna luka Zagreb nosi ime po prvom predsjedniku Franji Tuđmanu

Nakon koncesije - rezanje troškova

Do tih problema ne bi došlo da iz projekta nije nestao podrum zgrade. On je bio predviđen u arhitektonskom rješenju. No nakon što je francuski konzorcij dobio koncesiju, krenuli su pregovori o smanjenju troškova projekta. U MZLZ-u naglašavaju da bi realizacija prvog projekta stajala oko 500 milijuna eura.

Takva investicija se s planiranim brojem putnika ne bi mogla pokriti. Stoga je uz suglasnost davatelja koncesije površina zgrade smanjenja za oko 6500 četvornih metara, odustalo se od gradnje nekih zgrada, podruma i još nekih tehničkih rješenja te je ukupni trošak smanjen za 200 milijuna eura. U MZLZ-u uvjeravaju da se od podruma odustalo zbog opasnosti od podzemnih voda, ali i nepraktičnosti protoka torbi od aviona do putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo