Prošle školske godine samo neki, a ove svi – 39.500 osmaša pisat će nacionalne ispite. Za Niku i Jakova to je ozbiljan zadatak.
"S obzirom na to kakvi budu rezultati o tome će ovisiti konačna odluka o odabiru srednje škole", rekla je učenica OŠ Većeslava Holjevca u Zagrebu, Nika Kresonja.
"Znači neku sigurnost kod odluke koju školu želim upisati i bit ću sretniji što rezultat bude bolji", kazao je učenik iste škole, Jakov Jurela.
Rezultati ni ove godine neće utjecati na zaključne ocjene niti će bit jedan od kriterija za upis u srednju školu, ali broj bodova i postotak riješenosti ovog će puta biti upisani kao bilješka u dnevnik. Učenicima će pokazati kakvo je njihovo znanje u odnosu prema drugima, a nastavnicima što treba mijenjati.
"Mislim da je motivacija za učenike kad vide rezultate svoga rada. Nastavnicima će sigurno biti stres jer izmjeriti će se direktno ono što oni rade, moći ćemo vidjeti točno koliko je koja ocjena objektiva ili nije", rekao je ravnatelj OŠ Većeslava Holjevca u Zagrebu, Slaven Staklenac.
"Sigurno i roditeljima uputa da ne forsiraju djecu u neke elitne škole ako dijete na tim ispitima ne pokaže vrhunske rezultate", poručio je ravnatelj OŠ Trnsko u Zagrebu, Josip Petrović.
Učenici će ispite u svim školama pisati u isto vrijeme, bit će tajni, a ispravljat će ih ocjenjivači.
Tijekom tri tjedna u ožujku osmaši će polagati osam ispita, uz hrvatski, matematiku, fiziku, kemiju i biologiju, ove godine tu su i ispit iz povijesti, geografije i stranog jezika.
U 81 eksperimentalnoj školi to za dva tjedna čeka petaše, a u ožujku četvrtaše. Polagat će gradivo prva četiri razreda iz hrvatskog, matematike te prirode i društva.
"Mi želimo sliku stvarnog stanja, ne želimo stvoriti histeriju koja se nažalost stvara kod državne mature pa se ide na raznorazne instrukcije. Moći će jasno vidjeti koliko su zaključne ocjene u osnovnoj školi realne", rekao je ravnatelj Nacionalog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Vinko Filipović.
To nije mala matura poručuje ministar.
"Oni su to što nam je potrebno da bismo vidjeli u kojem je stanju naš obrazovni sustav. da možemo komparirati kako škole, ali i nastavnici unutar škole obavljaju svoje dužnosti", kazao je ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs.
I prvi korak za rješavanje velikog broja odlikaša i pravednijeg upisa u srednje škole.