Panel diskusija započela je perspektivom sugovornika o proteklim transformacijskim godinama koje su njihove medijske kuće doživjele, piše Weekend.hr.
“Transformacija televizije je proces koji traje već neko vrijeme, a trajat će sigurno još toliko. Urednici žele zadržati format televizije kao takve. Ipak, u isto vrijeme uvelike se ulaže u lokalne streaming sadržaje, dok jedno ne mora nužno isključiti drugo”, izjavio je Štambuk, glavni direktor distribucije CME Adria.
Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic
Kako svaka veća medijska kuća ima više formata, važno je znati s njima adekvatno upravljati kako se niti jedan ne bi u procesu transformacije nepotrebno izgubio. Najviše se u tom kontekstu priča o tisku, koji poput televizije bilježi pad, ali i dalje drži visoku poziciju na ljestvici kredibiliteta.
Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic
“Zadatke našim novinarima podijelili smo sukladno njihovim vještinama. Nešto mlađim, brzim i spretnim ljudima dodijelili smo vođenje weba, dok smo temeljitim novinarima koji pišu duboke tekstove dodijelili print format koji pruža više vremena za drugačiji tekst od weba“, objasnio je Đonđović, glavni urednik Kurira.
Sugovornici su raspravljali i o temi pretplate i plaćanja medijskog sadržaja. Kroz smijeh se komentiralo kako trenutno nema relevantnih podataka na tu temu, ali kako “prate jedni druge”.
Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic
“Tome se uvijek pristupa s posebnom pažnjom. Ovo je i dalje relativno mlada tehnika u hrvatskoj medijskoj industriji, zbog čega nam je teško ponuditi jasan odgovor je li iskustvo s njom pozitivno ili negativno”, zaključio je Janković, direktor proizvoda Hanza medie..
Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic
Nezaobilazna tema bila je i umjetna inteligencija. Svi panelisti su se složili da, čak i da se zabrani umjetna inteligencija u njihovom poslu, ne bi se mogli odmaknuti od nje jer je AI već duboko inkorporiran u brojnim medijskim alatima.
Nino Stambuk, Anamarija Todoric, Vladimir Jankovic, Aleksandar Dondovic, Damir Smrtic
“AI ustinu može olakšati posao. Novinari će imati više vremena razmišljati o kvalitetnom sadržaju, a manje se baviti nekakvim štancanjem vijesti”, odlučno je odgovorila Todorić, direktorica digitalnog poslovanja Večernjeg Lista.
Nino Stambuk, Anamarija Todoric
Na panelu su se otvorile i druge teme poput otvaranja novih medijskih radnih mjesta kao što su menadžeri za provedbu etičkog kodeksa, ukidanje televizijskih odašiljača, suradnje s telekomima, kao i ulaganje u TikTok i Instagram. Panelisti su zaključili kako print nije “neželjeno dijete” te da se novi formati poputstreaminga i digital contenta moraju uvesti kako bi mediji bili u korak s vremenom. Naglasili su kako statistike pokazuju da stariji formati ne umiru, već su u procesu prilagodbe svog sadržaja novoj, mlađoj publici.