Da su neki autobusi i njihovi vozači koji ljeti prolaze Hrvatskom potencijalno opasni po život i putnika i ostalih sudionika u prometu – potvrđuju i detaljni rezultati pojačanog nadzora.
Nadzor je provela policija nakon nedavne stravične nesreće kod Breznice, u kojoj je život izgubilo 12 osoba.
U suradnji s inspektorima Ministarstva prometa na graničnim prijelazima Bregana, Macelj i Goričan, od 10. do 15. kolovoza - kaznili su 19 prijevoznika iz 12 zemalja. Kažnjena su po tri prijevoznika iz BiH, Češke i Kosova, dva iz Mađarske te po jedan iz Hrvatske, Slovenije, Gruzije, Poljske, Sjeverne Makedonije, Albanije, Belgije i Njemačke.
Najviše prekršaja odnosi se na muljanje s tahografom i zapisima, nepropisno korištenje dnevnog odmora i prekoračenje dopuštenog vremena vožnje.
Najveća kazna naplaćena je prijevozniku iz Njemačke, 19.600 kuna – jer je utvrđeno da je vozač koristio karticu drugog vozača i nije pravilno koristio dnevni odmor.
Prijevozniku iz Gruzije je pak naplaćena kazna od oko 5700 kuna te je vraćen u Sloveniju uz zabranu ponovnog ulaska i prometa neispravnim vozilom. Autobus nije ima tahograf i imao je više sjedala nego što je dopušteno.
Policija je u ovoj akciji naplatila 130 tisuća kuna kazni.
RTL-ov reporter Goran Latković o nadzoru autobusa je u Ravnateljstvu policije razgovarao s Josipom Medvedom, zapovjednikom Mobilne jedinice prometne policije.
Medved je komentirao zašto se najviše prekršaja odnosi na muljanje s tahografom.
"Tahograf je uređaj koji je obvezan u svim teretnim automobilima najveće dopuštane mase preko 3,5 tone i autobusima. To je uređaj koji bilježi vrijeme trajanja upravljanja vozilom, pređeni put, brzinu, aktivnosti koje vozač izvodi i stanke, dnevni odmor koji mora koristiti za vrijeme vožnje", kazao je.
Komentirao je i zašto vozači baš ne koriste propisani dnevni odmor.
"Zakonom o radnom vremenu i obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, propisano je koliko vozači moraju na dnevnoj, tjednoj i mjesečnoj bazi koristiti odmor i u kojoj dužini. Vozači, odnosno njihovi prijevoznici to ne poštuju, skraćuju, zloupotrebljavaju najvjerojatnije zato da bi uštedjeli, ali s tim ne rade dobro jer ugrožavaju sigurnost vozača i ostalih sudionika u prometu", kazao je.
Medved je kazao i da je u prvih sedam mjeseci preko graničnih prijelaza prešlo oko 204 tisuće autobusa.
"To je za otprilike 50 posto više nego u prošloj godini kada je u istom periodu prošlo oko 113 tisuća autobusa. Zanimljivost je da je ukupno preko prijelaza u ovoj godini prešlo nešto više od 30 milijuna prijevoznih sredstava", kazao je.
Na pitanje koliko često policija kontrolira vozače autobusa, Medved je kazao da policija tijekom cijele godine vrši nadzor teretnih automobila i autobusa.
"Posebnu pozornost nadzoru autobusa posvećujemo s početkom turističke sezone. U suradnji s inspektorima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture ostvarujemo dobru suradnju i zajedničkim radom na graničnim prijelazima i o stalim prometnicama svakodnevno vršimo nadzor tih vozila", kazao je.