što će onda 200.000 putnika? /

Prijeti li nam prometni kolaps? Zbog neisplativosti moguće gašenje čak 200 autobusnih linija

Početkom prosinca Hrvatska bi se mogla suočiti s kolapsom autobusnog prometa

14.11.2019.
16:54
VOYO logo

Linija 200: Zaprešić - Kumrovec. Dvije županije i tako nekoliko puta na dan. Drago je vozač 12 godina i dobro zna koliko ima putnika. 

''Navečer po 2-3 samo. To idu žene s posla. A preko dana đaci, njih10-20. Kako koji dan. Nije sve isto", kaže Drago Tomašinjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U trenutku kad smo snimali prilog vozio je 11 putnika. Najviše učenika i umirovljenika. Među putnicima je bio i Zvonimir Antuš iz Kraja Gornjeg koji mora k liječniku.

Da nema autobusa, Zvonimir bi do liječnika po lijepom vremenu biciklom. U slučaju kiše ili snijega, morao bi nekoga moliti da ga preveze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moglo bi za prijevoz moliti 200.000 putnika koji se svaki dan koriste županijskim i međužupanijskim autobusima. Još nema Pravilnika o obavljanju usluga javnolinijskog prijevoza putnika. 

''500 dana čekamo Pravilnik koji nije donesen, a Zakonom je definirano nakon 60 dana. Mi danas nemamo nikakve pravne okvire. Ne znamo planirati, prijevoznici ne znaju planirati svoje poslovanje", kaže Ana Falak, direktorica Udruge Prometa HUP-a.

Do kraja mjeseca je zakonski rok za sklapanje ugovora između županija i prijevoznika. Ne znaju tko će nadoknaditi nagomilane dugove. Kad se o problemu pita ministra prometa Olega Butkovića, on odgovara: ''Ja prvi put čujem da oni nemaju otkuda to voziti - pa država financira to!"

Ipak, kasnije na upit o Pravilniku stiže odgovor iz Ministarstva: ''Izrađen je Nacrt prijedloga pravilnika o linijskom prijevozu putnika te je proveden postupak javnog savjetovanja. Prije objave navedenog Pravilnika potrebno je obraditi pristigle primjedbe i od samih prijevoznika i Udruga prijevoznika,  i od više županija.''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stiglo je oko 600 primjedbi i proces obrade je pri kraju. Prijevoznici kažu: preko noći se može dogoditi da putnici ostanu bez prijevoza.

''Zakon koji je regulirao ugovore o javnim uslugama za prijevoznike u cijeloj Hrvatskoj je obvezao državu da sklopi ugovore s nama do 30. studenog 2019. Na temelju tog Zakona nama bi bilo transparentno financiranje, odnosno način na koji ćemo funkcionirati od danas pa nadalje", kaže Hrvoje Meštrović iz Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početkom idućeg mjeseca, ako se ne pronađe rješenje, mogle biti otkazane prve neprofitabilne linije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo