Ništa od obnove i rekonstrukcije opasnih mostova diljem Hrvatske, barem zasada. Kako doznajemo, nijedan grad nema plan njihova održavanja, čak ni Zagreb, čiji su mostovi u jako lošem stanju.
Oglušili su se na apel Ministarstva graditeljstva, koje je od gradova nedavno zatražilo hitan uvid u stanje mostova, nakon stravičnog urušavanja vijadukta u Italiji gdje je poginulo više od 40-ero ljudi.
Mostovi vape za obnovom, ali još nema ni planova ni programa za one u vlasništvu gradova.
"Dogodilo se to da je od 25 gradova svega 11 odgovorilo na zahtjev ministarstva, ostali nisu niti odgovorili. Dakle, ni jedan od tih 25 gradova nema planove održavanja. To je poražavajuće", rekao je Željko Uhlir, državni tajnik Ministarstva graditeljstva.
Mostovi su prepušteni zubu vremena. O njima se očito nitko ne brine, ne obnavlja ih i ne održava.
"Ako vi to stalno ne radite, onda se može dogoditi da je sanacija skupa u jednom trenutku. Dakle, prevencija je bitnija od sanacije", smatra Zlatko Šavor iz Građevinskog fakulteta u Zagrebu.
Prevencije očito nema. Čak ni u Zagrebu, koji, kako kažu iz Ministarstva, nema plan održavanja, iako je mostovima vrijeme za obnovu. Najstariji je pješački Savski most. Most slobode izgrađen je prije gotovo 60 godina, a na obnovu čekaju i Most mladosti i Jadranski most.
Zbog toga se Bandić ponovno našao na tapeti svojih koalicijskih partnera iz HNS-a, no iz Grada kažu da su dostavili plan i kao dokaz nam prilažu dostavnicu.
"To nije plan kakav treba biti", poručuju iz Ministarstva. Od Zagreba i ostalih gradova traže preciznije podatke o sudbini mostova.
"Ona krajnja mjera, ako neki gradovi neće surađivati i dalje će ignorirati zakonske obveze, onda će država preuzeti brigu oko mostove i tim gradovima dostaviti račun", rekao je Uhlir.
Dakle, ako se gradovi ne probude, mogli bi biti ozbiljno kažnjeni. Jedini koji su dostavili barem izvješće o održavanju mostova su Rijeka i Vinkovci.