Gradonačelnik Zagreba Milan Bandić ima problema. 5. veljače u šest ujutro kreće štrajk djelatnika sanitetskog prijevoza koji traže da im se izjednače koeficijenti pa onda i plaće, s djelatnicima Hitne pomoći.
Radit će s 30 posto kapaciteta jer vozači imaju dvije tisuće, a medicinske sestre čak tri tisuće manje plaće od svojih kolega u Hitnoj pomoći, i to za posao koji je gotovo isti.
Medicinski prijevoz razdvojen je na hitni i sanitetski za mandata DarkaMilinovića i takozvane reforme Hitne pomoći. Promjenom sada već famoznih koeficijenata o složenosti poslova "izvisili su" djelatnici sanitetskog prijevoza koji prevoze teške pacijente na terapiju.
Nakon propalih pokušaja da s Gradom i Ministarstvom poprave tu situaciju najavili su štrajk do ispunjenja zahtjeva. A zagrebački gradonačelnik poručio im je da - ne idu u štrajk.
O štrajku je u Direktu više rekao Mišel Majetić, predsjednik Hrvatskog sindikata sanitetskog prijevoza. Najprije se osvrnuo na Bandićevu izjavu o zabrani štrajka.
"Ne može", rekao je kratko i jasno Majetić i otkrio je li se već čuo s novim ministrom zdravstva Vilijem Berošem:
"Nismo još, ali mogli bismo se naći sutra nakon 14 sati. Očekujemo poziv, dosad još nismo imali pozive, ni od strane bivšeg ministra. Razgovarali smo s drugim predstavnicima Ministarstva."
Sindikat traži da se koeficijenti izjednače s kolegama u Hitnoj pomoći, kako je bilo i prije. Ipak, postavlja se pitanje zašto tek sad najavljuju štrajk, ponajprije jer su koeficijenti smanjeni još 2011.
"Problem je nastao 2011, davali su nam obećanja i čekali smo, ali aktivnije smo se angažirali unatrag dvije godine", ističe Majetić.
Što se plaće tiče, postojerazlike između njih i Hitne, čak i do tri tisuće kuna su im manje.
"Plaća ovisi o više faktora pa se ne može o njoj jednostavno. Razlike, nažalost, postoje. Riječ je o tisuću do 1200 kuna. Ovisi to i o noćnim smjenama, blagdanima... Zato je teško utvrditi koliko tko ima manje", kazao je predsjednik Hrvatskog sindikata sanitetskog prijevoza pa otkrio razlike između Hitne i njih:
"Hitna obavlja prijevoz životno ugroženih osoba, a sanitetski prijevoz obavlja prijevoz teško pokretnih ili nepokretnih osoba. Iako su razlike u samom opisu posla, pomažemo kad treba i u prometnim nesrećama, a vozači imaju i iste kvalifikacije, istu srednju stručnu spremu."
Štrajk bi značio da oko 500 ljudi neće moći dobiti potreban prijevoz.
"Radit će se sa smanjenim kapacitetom, a to znači oko 30 posto manje od ekipa uobičajenog sanitetskog prijevoza", zaključio je Majetić.