Danas je na Pantovčaku predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović održala sastanak na temu "Identitet i marka Republike Hrvatske" na kojemu je rekla kako treba početi upravljati brendom ili imidžem Hrvatske. Planira osnovati radnu skupinu koja će se baviti brendiranjem Hrvatske.
Percepcija Hrvatske je u inozemstvu bolja
Prema njezinim riječima, postoji više razloga za održavanje ovog sastanka, a jedan je od njih taj što mi u Hrvatskoj imamo negativnu percepciju Hrvatske, tako da mladi odlaze zbog nezadovoljstva stanjem u državi.
"Kreira se negativna percepcija i dojam da u zemlji ništa ne valja. A kad se maknete iz zemlje vidite da stranci imaju puno bolju percepciju o Hrvatskoj nego što je imamo mi sami", rekla je Kolinda, naglasivši kako se u razgvoru o životu u Hrvatskoj često osvrćemo na negativne stvari.
Želeći ponovno iskoristiti sjajan rezultat hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Rusiji, imala je potrebu ukazati da treba napraviti nacionalnu strategiju i brendirati Hrvatsku.
Svi znaju gdje je Hrvatska
"Tijekom nedavnog boravka u SAD-u, u razgovorima s ljudima, nema onoga tko nije čuo za Hrvatsku ili ne zna gdje je Hrvatska", rekla je.
Motivirana dojmovima s puta u SAD-u gdje su je mnoge osobe prepoznale i komentirale kako je hrvatska reprezentacija osvojila mnoga srca, Kolinda je istaknula potrebu stvaranja vlastitog brenda, pri čemu ne smijemo dopustiti drugima da nam ga oni stvaraju ili modificiraju.
Razlog zbog kojeg ranije takve kampanje nisu uspijevale, smatra predsjednica, je što su se oslanjale na vizuale, slogane ili fotografije. Brend je potrebno živjeti.
Osnivanje radne skupine za brendiranje Hrvatske
Zbog toga želi ovaj put pokrenuti kampanju i okupiti sve relevantne ljude koji mogu pridonijeti stvaranju benda i njegovu boljem poimanju. Planira osnovati radnu skupinu koja bi se trebala baviti izradom službenog brenda Hrvatske koja je u svijetu najpoznatija po sigurnosti, sportu i neobičnom obliku.
"Hrvatska nema jasan sustav oblikovanja vlastite marke. Osnivanjem radne skupine za izrađivanje službene marke želim to promijeniti", rekla je Kolinda.
Radnu skupinu bi trebala voditi Dubravka Sinčić Ćorić, redovita profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.