Grabar-Kitarović je istaknula važnost lidera u brendiranju državu. "Međutim, uloga lidera može imati samo kratkoročan učinak ako nije praćena konkretnim političkim i institucionalnim potezima."
Hrvatska se, ističe predsjednica, mora repozicionirati i napraviti iskorak iz balkanskog okruženja, jer Hrvatska je i Mediteran i Srednja Europa.
"Moramo se rebrendirati od faktora stabilnosti na jugoistoku Europe u jednog snažnog igrača na sjevernoatlantskoj sceni. Iznimno sam razočarana kad čujem ponekad od naših gospodarstvenika kako se naša diplomacija zatvorila u sebe, kako su se zatvorili u urede, kako ne djeluju niti u pomoć tvrtkama koje dolaze na određeno tržište, niti u brendiranju Hrvatske u smislu javne diplomacije", kazala je predsjednica.
Istaknula je da strancima, kada čuju Hrvatska, na pamet prvo padne "prekrasna zemlja", zatim Dubrovnik, sportaši. Kada je posrijedi politika, prvi spomen je "Balkan".
Predsjednica je zatim nastavila izlagati u vezi aktualne gospodarske situacije.
"Osnova je gospodarsko brendiranje. Hrvatsko gospodarstvo previše ovisi o turizmu. Države poput Hrvatske moraju se prije svega usredotočiti na izvoz."
Grabar-Kitarović je istaknula i da posebnu važnost prilaže "Inicijativi triju mora" - Jadrana, Baltika i Crnog Mora, čiji je cilj "snaženje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva".
"Nema male zemlje. Bit ćemo onoliko veliki koliko sami sebe definiramo. Ali moramo promijeniti naš mentalitet. Otporni smo na promjene. Ne smiju na susjedne države definirati imidž", zaključila je predsjednica.
Na konferenciji u organizaciji Večernjeg lista nazočni su bili predsjednik Sabora Gordan Jandroković, zatim niz ministara i istaknutih ljudi iz javnog života.
Prije predsjedničinog izlaganja, na temu brendiranja Hrvatske govorili su Božo Skoko, profesor s Fakulteta političkih znanosti, Daniela Angelina Jelinčić s Instituta za razvoj i međunarodne odnose te Zvonimir Frka Petešić, hrvatski veleposlanik u Maroku. Navedeni su naglasili kako Hrvatska treba razbiti vlastite komplekse da je mala zemlja, istaknuvši primjere površinom manjih država koje su prepoznatljive u svijetu po brendovima, poput Švicarske, Nizozemske i Danske.