SVAKIH PET GODINA /

Predlažu se češći pregledi za vozačku, umirovljenici: 'To je udar na naše prazne džepove'

Statistika kaže kako su stariji od 65 godina prouzrokovali više od 70 posto prometnih nesreća u kojima su sudjelovali

6.11.2018.
8:50
VOYO logo

Prema predloženim izmjenama Zakona o sigurnosti prometa, odgovor na pitanje mogu li 65-godišnjaci ravnopravno sudjelovati u prometu dat će učestali liječnički pregledi - svakih pet godina.

"Sa stručne strane znamo da kod starijih osoba iznad 65 godina smanjuje se psihomotorna sposobnost, smanjuje se brzina reakcije, smanjuje se kognitivna sposobnost, postoje tu pojačane smetnje sa vidom, pojava demencije", kazala je dr. Ivana Kerner iz Hrvatskog društva za medicinu rada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Statistika kaže kako su stariji od 65 godina prouzrokovali više od 70 posto prometnih nesreća u kojima su sudjelovali. To je osnova na kojoj se temelje predložene zakonske izmjene.

Te zakonske izmjene su trenutno na e-savjetovanju pa nam iz MUP-a ništa više o njima nisu htjeli reći, ali na pitanje zašto su takve izmjene potrebne, na web stranici stoji kako je povećan broj prometnih nesreća za koji su odgovorni stariji od 65 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, statistike su proizvoljne, tvrde umirovljenici. "Više prometnih nesreća prouzrokuju neoprezni vozači, biciklisti i motoristi", kazao je Milan Tomičić iz Sindikata umirovljenika Hrvatske. 

Za izdavanje nove vozačke trebalo bi uplatiti 35 kuna u državnim biljezima, 151 kune za redovni postupak, odnosno 200 kuna za ubrzani postupak izdavanja dozvole i oko 280 kuna za novi liječnički pregled. Iz sindikata tvrde kako je ovo udar na njihove ionako prazne džepove zbog pogodovanja liječničkom lobiju.

"Ne birajući sredstva želi namaknuti tih 120, 130 milijuna kuna koji dobivaju ili gube ako se osnaži plaćanje 600 kn po svakom liječničkom pregledu", kazao je Tomičić. 

Medicinari te tvrdnje odbacuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi kao medicina rada isključivo i jedino radimo u interesu zdravlja i prevencije. Znači, zdravlja samih vozača, ali i ostalih sudionika u prometu", kazala je Kerner.  

Ukoliko u Saboru budu izglasane i ove zakonske izmjene i nova mirovinska reforma, u 65. ćemo morati dokazivati da smo sposobni voziti iako država smatra da smo sposobni raditi čak do 67.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo