U Hrvatskoj je u ožujku potrošnja u maloprodaji potonula sedam posto u odnosu na ožujak 2019. što je njezin najveći pad od 2010. godine. Istodobno, u Njemačkoj pad maloprodaje bio je najveći od 2007., a u Francuskoj je iznosio čak 24 posto.
Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u četvrtak izvješće o prometu u trgovini na malo, iz njega je vidljivo da promet od trgovine neprehrambenim proizvodima pao za 17,3 posto, a promet od trgovine hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 8,5 posto.
To je promjena u trendovima, s obzirom da je u veljači promet u trgovini na malo porastao 4,9 posto na godišnjoj razini. Kako je i nekako sukladno vremenu takozvane koronakrize, porast prometa ostvarile su prodavaonice živežnim namirnicama, ljekarne, medicionski, kozmetički i toaletni proizvodi, dok su ostale trgovačke struke ostvarile pad prometa.
Treba napomenuti i da je pad od 7 posto izazvalo zatvaranje trgovina i mjere protiv epidemije koje su uvedene tek polovinom mjeseca.