Uvođenjem jednosmjernog prometa u ulicama bitno bi se poboljšala protočnost, a stvorilo bi se i 2.500 novih parkirališnih mjesta, rješenje je to koje je ponudio Ivan Dadić, prometni stručnjak i profesor na zagrebačkom Prometnom fakultetu.
Jednosmjerna Vlaška
"Dobili bismo veću propusnu moć, smanjile bi se gužve. Čekanja bi bilo manje za otprilike 30 posto, a dobili bismo i 2.500 novih parkirališnih mjesta", objasnio je Dadić za Večernji list, koji je u detaljnoj studiji objasnio kako se uvođenjem jednosmjernih ulica rješava nekoliko problema jednim potezom.
Vožnja u jednom smjeru u gotovo svim dvosmjernim ulicama (ukidanjem jednog prometnog traka) oslobađa dovoljno prostora za dodatna parkirališta, biciklističke staze, pa čak i proširenja nogostupa. Parkirališni problem riješio bi se i u jednosmjernoj Martićevoj, a nova parkirališna mjesta kod placa olakšala bi kupnju i život velikom broju Zagrepčana.
Od Trga žrtava fašizma do Dubrave, sporednim ulicama, kao što je Petrova, čekanja bi uspostavom jednosmjernog prometa bila minimalna, a dobilo bi se i na sigurnosti jer više ne postoji opasnost od frontalnih sudara. Isti slučaj je i u Vlaškoj, koja bi uskoro mogla postati jednosmjerna, prohodnija, sigurnija.
"Najkvalitetnije je mjesto za parkiranje uz ulicu jer je najbliže korisniku. U gradu nedostaje između 10 i 15 tisuća parkirališnih mjesta. U istočnom dijelu grada problem bismo riješili uvođenjem ovog sustava, a u središtu bi bilo potrebno graditi garaže. Mora se rješavati problem parkirališnih mjesta u središtu grada", kaže Dadić, koji nije uvjeren u mogućnost 'izbacivanja' automobila iz centra glavnog grada.
"Nije moguće izbaciti automobile iz grada. Nitko u Zagrebu neće kupiti stan ni poslovni prostor ako ne može parkirati, makar parkirao rijetko", odgovorio je Dadić.
Vezani članci:
arti-201008090209006 arti-201011210224006 arti-201011190299006