Tko ne izdaje račune, tko ima viška u blagajni, tko ne prijavljuje goste - češljalo se sve.
Vinotel u Vrbniku radi tek drugu sezonu, ima 27 soba, 4 zvjezdice i u njega je uloženo 35 milijuna kuna. Pun je gostiju, a često svrate i inspektori.
"Normalno, svi moramo radit svoje, tako i oni svoje, imali smo kontrolu fiskalizacije prometa, imali smo inspekciju rada, mogu stvarno reći da su inspekcije profesionalne“, kaže Franjo Toljanić, vlasnik vinotela u Vrbniku.
Propisi rigorozni. Vlasniku to ne smeta, zakon je zakon i mora se, kaže, poštivati.
"Više upozore, savjetuju, evo nismo imali ni kazne, tako da mislim da je to nešto čemu se nadamo da bi trebalo možda uvest reda u sve dijelove poslovanja“, dodao je Toljanić.
Ovih dana stigle su najave o pojačanom inspekcijom nadzoru u turizmu.
"Da li ste upisali cijenu u kunama pa onda informativno u eurima, ili u eurima i to vam je onda prekršaj, ako stavite cjenik na mjesto koje smatra inspektor u tom trenutku da je nečitko i nedovoljno uočljivo, to vam je prekršaj. Broj vješalica, protukliznih podloga, propisuje se nešto za što se love ti inspektori“, objašnjava Nedo Pinezić, osnivač Zajednice obiteljskoga smještaja pri HGK.
Na Kvarneru tvrde da statistika pokazuje kako se godinama najviše kontrolira Primorsko-goranska županija, koja godišnje u državni proračun uplati milijardu kuna više no što iskoristi.
"Kada se kopa po novčanicima konobara i traži 20 kuna viška ili kada se iščitavaju kilometri fiskalnih računa to ispada groteskno, Ispada da je turizam lopta za napucavanje“, dodao je Pinezić.
Smatraju da je zatvaranje objekata usred sezone loš potez. Ljudi koji žive od turizma tvrde žele raditi po zakonu, ali dodaju da je on pun nelogičnosti koji onima koji vrše nadzor uvijek ostavlja prostora da nađu nedostatak i napišu kaznu.
Gost naše emisije bio je šef porezne uprave Božidar Kutleša, koji nam je otkrio detalje dosadašnjih inspekcija.
U srcu sezone vaši su inspektori krenuli s pojačanim nadzorima. Koliko su prekršaja dosad uočili i koliko su kazni ispisali?
"Kazne i prekršaji uopče nisu svrha ove akcije koju provodimo. Svrha je povećanje izdavanja broja računa i podizanje svijesti građana da moraju uzimati račune. Još jedna svrha je i kažnjavanje onih prijestupnika koji čine najteže prekršaje, npr. koji imaju velike viškove u blagajnama koji se broje u tisućama kuna. Postoje i oni ugostitelji, tj. porezni obveznici koji koriste sustav da bi ostvarili korist tako što osnivaju jednostavna dionička društva. Takva vrsta prekršaja će biti strogo sankcionirana.
Koliko ste takvih, pod navodnicima vještih ugostitelja uočili?
Ta pojava je dosta raširena, u ovom trenutku se čine vezani nadzori u cijeloj RH. Brzo ćemo imati rezultate i time ćemo se u idućem razdoblju intenzivnije baviti.
Koliko je nadzora provedeno od početka godine i koliko je kazni ispisano?
Od početka godine skupa s carinskom upravom proveli smo preko 6500 nadzora, 50 posto ih je bilo s nepravilnostima, taj podatak nas je zaprepastio i utro nam put kojim moramo ići. Moramo se dalje baviti fiskalizacijom. Svaki drugi je bio u nekom prekršaju, to nije dopustivo. Mi smo pružili ruku, ponudili blaže kazne, no neki jednostavno to ne žele. Njih moramo rigorozno kazniti.
Ostatak razgovora pogledajte u videoprilogu.