POGLEDAJTE NOVE ČUVARE HRVATSKOG NEBA U AKCIJI: /

Evo na što ćemo potrošiti 500 milijuna dolara

Image
Foto: Youtube

Izraelci će svoje rabljene, tri desetljeća stare avione prodati za oko 500 milijuna dolara, a s njima bi u paketu trebalo doći i naoružanje, dva simulatora i borbena obuka za pilote.

26.3.2018.
20:30
Youtube
VOYO logo

Vijeće za obranu RH preporučit će Vladi kupnju 12 rabljenih izraelskih borbenih aviona F-16 C/D Barak. Iako se radi o neobvezujućoj preporuci, očekuje se da će Vlada prihvatiti ovaj prijedlog. Još uvijek nema službenih podataka o tome kada će Banski dvori donijeti konačnu odluku i potpisati ugovor, no spekulira se da bi prva dva borbena aviona trebala stići 2020. godine, a preostalih deset do 2022. godine.

Izraelci će svoje rabljene, tri desetljeća stare avione prodati za oko 500 milijuna dolara, a s njima bi u paketu trebalo doći i naoružanje, dva simulatora i borbena obuka za pilote.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Image
POSTIGNUT DOGOVOR OKO BORBENIH ZRAKOPLOVA: /

Hrvatsko nebo će čuvati polovni izraelski F-16

Image
POSTIGNUT DOGOVOR OKO BORBENIH ZRAKOPLOVA: /

Hrvatsko nebo će čuvati polovni izraelski F-16

Inače, prvi primjerci F-16 Baraka stigli su u Izrael davne 1987. godine, a u bazu tamošnjeg vojnog zrakoplovstva na sjeveru zemlje dovezli su ih američki piloti. Službeni naziv zrakoplova je F-16 C/D, no dobio je nadimak Barak što na hebrejskom jeziku znači svjetlost. Jedan dio svoje eskadrile Izraelci su kupili tijekom i neposredno nakon Zaljevskog rata kada je napetost na Bliskom istoku bila na vrhuncu.

U odnosu na švedski Gripen, koji je bio najveći konkurent izraelski avionima, F-16 ima dvostruko veću nosivost naoružanja, a i testiran je u stvarnim borbenim operacijama. Iako nema sumnje da se radi o moćnom vojnom zrakoplovu, stručnjaci su posljednjih mjeseci upozoravali na njegov najveći nedostatak - godinu proizvodnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odličan je avion čim ga je izabrao Izrael, ali to mu je i mana jer znam kako i koliko je taj korišten i iskorišten. Oni su najbolji i iskoristili su ga maksimalno. Za mene on nije rabljen već izrabljen. Zašto u ponudama nismo tražili manje rabljen, ne znam", rekao je nedavno za 24 sata umirovljeni vojni pilot IvanSelak.

"Naravno aspekt njegova naoružanja je impresivan, on je letno agilan. Imao sam priliku i zadovoljstvo isprobati njegove letne maksimume. Oprema je pretpostavljam vrhunska, no što god tko rekao i mislio znam da se na njemu neće letjeti ni blizu onoga što se vrti po novinama. Na žalost mali broj i te godine su izvor niske ispravnosti, naročito kad odu Izraelci", poručuje Selak.

U odnosu na model A/B, F-16 C/D ima nekoliko vidljivih poboljšanja. U prvom redu snažniji motor s većim statičkim potiskom, bolji radar, napredni kokpit s dva višenamjenska zaslona i holografski širokokutni zaslom s glavnim zaslonom. Također, ima jači zračni okvir koji omogućuje veću nosivost naoružanja, kontrole 'fly-by-wire' te bolji sustav za noćnu borbu.

A kako to izgleda kada Barak krene u akciju provjerite na sljedećim snimkama:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osnovne karakteristike F-16 Baraka:

  • Posada: 1
  • Dužina: 14,8 metara
  • Raspon krila: 9,8 metara
  • Površina krila: 27,87 m2
  • Visina: 4,8 metara
  • Masa zrakoplova: 8670 kilograma
  • Najveća brzina: 2414 km/h
  • Ekonomska brzina: 800 km/h
  • Dolet: 4220 kilometara
  • Borbeni dolet: 550 kilometara
  • Brzina penjanja: 254 m/s
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo