Godinu i tri mjeseca otkako je krenula gradnja Pelješkog mosta počinje i gradnja pristupnih cesta. Izvođaču radova na prvoj dionici, austrijskom Strabagu, već teče rok u kojem mora dovršiti zahtjevan posao vrijedan gotovo pola milijarde kuna.
Nakon Austrijanaca u akciju bi trebao krenuti i grčki Avax koji treba izgraditi 18 kilometara pelješke ceste te zaobilaznicu kraj Stona.
Nakon kilometarskih žalbi i međusobnog podmetanja nogu izvođača papirologijom, Strabag je napokon uveden u posao. Na iznimno zahtjevnoj dionici od 12 i pol kilometara moraju izgraditi dva tunela, dva mosta i jedan vijadukt.
Njihova dionica pristupnih cesta stajat će 478 milijuna kuna bez PDV-a. Jedan od tunela biti će dug čak dva i pol kilometra.
Pelješki most za to će se vrijeme već lijepo uzdignuti iznad površine mora. Na sredini kanala počeo je izranjati stup koji će ići 50 metara uvis i sve do ceste kamo će se voziti automobili po mostu.
Uz Kineze, Hrvate i Austrijance na povezanosti hrvatskog juga uskoro će raditi i Grci. Oni bi s poslom vrijednim 511 milijuna kuna trebali krenuti početkom prosinca.
Njihova trasa je također zahtjevna, duga je 18 kilometara, a na njoj su dva tunela duga po 1200 metara i most kod Stona dužine 490 metara.
Ugovorni rok radova iznosi 33 mjeseca. Do kolovoza 2022. tako bi svi radovi trebali biti završeni. I Kinezi i Austrijanci i Grci nadaju se da će posao završiti i prije.