ODLIČNE VIJESTI ZA SVE HRVATE KOJI NARUČUJU PAKETE IZ INOZEMSTVA: /

'Nakon vrlo teških pregovora dogovorili smo veliku promjenu'

Image
Foto: Pixsell

'Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave, bit će prijavljivane Europskoj komisiji što će dovesti do pojeftinjenja dostave', rekla je Borzan.

14.12.2017.
12:13
Pixsell
VOYO logo

Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan ispregovarala je EU zakon zbog kojeg će pojeftiniti prekogranične dostave paketa. Pregovori u Europskom parlamentu trajali su sedam sati, nakon čega je postignut dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Kraj je to jednogodišnjeg procesa u kojemu je kao pregovaračica u ime Europskog parlamenta radila naša europarlamentarka Biljana Borzan.

Teški pregovori

'Odlične vijesti iz Strasbourga u ovo predblagdansko vrijeme! Nakon vrlo teških pregovora imamo dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Postigli smo jako mnogo! Nova Uredba će donijeti transparentnost na tržište dajući veću ovlast regulatornim agencijama, u našem slučaju HAKOM-u. Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave, bit će prijavljivane Europskoj komisiji što će dovesti do pojeftinjenja dostave', rekla je Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvođenje reda na tržište

Na tržištu se na ovaj način uvodi red. Primjerice, dostava je u jednom smjeru bila tri puta skuplja nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Radi se o dobroj vijesti za Hrvate, jer je prekogranična dostava u manje države članice u pravilu barem dvostruko skuplja nego u veće.

Hrvatska pošta više neće moći naplaćivati uručivanje malih paketa

Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih kad Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Komisiji. Takva praksa ne postoji nigdje u EU-u, potvrdila joj je Komisija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Posebno mi je drago što sam ispred Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača uspjela ispregovarati rješenja za potrošače jer im je dostava najvažniji faktor pri online kupnji. Čak 70 posto građana EU-a se žali da im je dostava preskupa, a više od 50 posto ne zna što učiniti u slučaju problema s dostavom. Zato sam uvela obvezu da potrošaču prilikom kupnje trgovac mora navesti sve oblike dostave koji su mu na raspolaganju s usporedbom cijena. Isto tako, prije kupnje mora se informirati potrošača što da učini u slučaju problema', rekla je Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo