Kontroverzna kampanja /

Pročelnik Ureda za zdravstvo: 'Plakati nisu seksistički, korisni su i ne treba ih micati'

Cijeli projekt stoji 25 tisuća kuna, no iz Gradskog ureda za zdravstvo kažu da je plakat kampanja besplatna

3.1.2019.
22:50
VOYO logo

"Kod muškaraca alkohol smanjuje spolnu moć što dovodi do manjka samopouzdanja, a kod žena alkohol dovodi do neopreznog upuštanja u spolne odnose s nepoznatim osobama."

Ovakve su, ingeniozne poruke Zagrepčane dočekale u - tramvajima. Seksistički su plakati zgrozili građane i odmah se  proširili društvenim mrežama, osudili su ih i gradski HNS i SDP.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A najnevjerojatnije od svega je da je plakat koji poručuje da pijane žene spavaju s bilo kime - izrađen u suradnji s Gradskim uredom za zdravstvo.

Vrijeđanje dostojanstva žena kroz plemeniti cilj? Teško je išta drugo zaključiti iz plakata u ZET-ovim tramvajima koji je trebao imati edukativnu svrhu. No, stvari su očito pošle po zlu.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Seksizam su u tome pronašli mnogi. 

"Šta ako se muškarci napiju, ako oni odu s ženama to ne znači da kod njih nije to toliko važno, a kod nas je, po čemu?", rekla je Nedjeljka iz Zagreba.

"Onaj koji je sklon nepromišljenim koracima taj će se upuštati u takve stvari. Što se tiče seksizma, mislim da je", rekao je Božidar iz Zagreba.

Plakat je dio javne kampanje "Zdrav izbor" gradskog ureda za zdravstvo, Centra za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj, a autori su učenici 11. gimnazije u Zagrebu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sigurno da je to moglo biti rečeno i spretnijim riječima, da je plakat možda  izrađivao neki profesionalac. Ukoliko smo bilo koga uvrijedili time zaista se želim ispričati, no namjera nije bila takva", rekla je Ksenija Rissi iz Centra za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj.  

"Budući da su te plakate radili učenici srednjih škola, njihove napore i nastojanje da ukažu na štetnost alkohola treba pohvaliti" kaže Danijela Štimac Grbić iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Forum žena SDP-a smatra da je u pitanju školski primjer seksizma, hranjenja rodnih stereotipa i objektivizacije žena. Po njima, izgovor nije srednjoškolska penkala. 

"Takvo opravdanje u najmanju ruku je smiješno jer mi odrasli smo ti koji trebamo usmjeriti mlade ako u nečemu pogriješe, a pogotovo kada se radi o ovakvom slučaju, kršenju ljudskih, prava konkretno ravnopravnosti žena. To je ono što doista diskriminira žene, snažno ih diskriminira i što je apsolutno neprihvatljivo", rekla je Maja Sporiš, predsjednica Foruma žena SDP-a Hrvatske 

Plakate, kaže predsjednica Foruma, treba skinuti.   

Istraživanja pokazuju da je Hrvatska po konzumaciji alkohola među mladima po europskom vrhu. 92 posto 16-ogodišnjaka eksperimentira s alkoholom - i mladići i djevojke, kažu iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kod žena kako su inhibicije veće, tako su i rizici od eventualnih nezaštićenih odnosa koji su češći mogući pod utjecajem alkohola onda su kod žena, svakako veći', kaže Danijela Štimac Grbić, Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Cijeli projekt stoji 25 tisuća kuna, no iz Gradskog ureda za zdravstvo kažu da je plakat kampanja -  besplatna. No, čini se, papreno je koštao negativni publicitet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeleč: 'Plakati su korisni i ne treba ih micati'

U vezi spornih plakata oglasio se i Vjekoslav Jeleč, pročelnik gradskog ureda za zdravstvo i jedan od odgovornih za plakate u tramvaju. On tvrdi da je Grad Zagreb samo sufinancirao projekt, tako da nisu odgovorni za sadržaj.

"Ja osobno ne smatram da je u pitanju seksizam. Smatram da je riječ o jednoj nespretnoj konstrukciji mladih ljudi, žargonu kojim oni žele svojim vršnjacima prenijeti određena znanja  o štetnim utjecajima alkohola na čovjeka. Oni su na tom plakatu stvarno prikazali četiri sustava na koje alkohol loše djeluje. Jednu nespretnu rečenicu zlobnici su protumačili kao seksizam. Pitao sam velik borj svojih prijatelja, čak i svoju suprugu i ostala je zatečena oko čega se zapravo podigla pompa", rekao je Jeleč.

On smatra da se plakati ne trebaju micati jer su "korisni" i govori o opasnosti konzumacije alkohola. Više ga brine što je Hrvatska u samom europskom vrhu po konzumaciji alkohola u populaciji od 13 do 16 godina.  

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo