Nekad kolodvor, a danas propala zgrada. Nekada je Petrinjom vozio vlak - danas više nema ni tračnica. "Nakon rata došlo je do toga da... Vjerojatno je u nečijem interesu da se pruga uništi do kraja. Uklonjene su i tračnice, šliperi… Sve je uništeno", kazuje Mihajlo Gajić.
Jedino što se od zaboravljenog kolodvora obnavlja, i to zaslugom branitelja, je napušteno skladište kojeg su dobili na korištenje. No, da je baš sada prilika da se pruga obnovi - slažu se mnogi Petrinjci.
"Petrinja je sad veliko gradilište. Tu će sad trebat desetak godina i više da se doprema građa i to bi vlakom bilo ekonomičnije", govori Zvonimir Martinović.
Autocesta od Lekenika do Siska tek je u izgradnji. Autobus od Petrinje do Zagreba često vozi predugo pa bi oživljavanje oko 13 kilometara pruge do Siska, gdje je kolodvor, dobro došlo mnogima koji rade i studiraju u Zagrebu, jer bi vožnja vlakom bila jednostavnija i brža.
"Za nas mlade bi značilo jako puno da se obnovi zato što, ako želimo na vlak do Zagreba, linije do Siska su jako slabe i rijetke", govori Gabriela Šalić.
Šikara danas - a nekada je bila važna prometna poveznica. Vlak je prugom, koje više nema, vozio iz Karlovca prema Sisku gdje su u predgrađu izlazili radnici rafinerije i željezare, a dio putnika nastavio je prema Zagrebu.
Ali obnova pruge danas nije u planu investicija HŽ Infrastrukture. Je li u planovima ministarstva prometa, odgovor nismo dobili. No, kako doznajemo, gradonačelnica Petrinje, s ministrom je razgovarala o izgradnji obilaznice i o pruzi.
"U tijeku je izrada idejnog rješenja za obilaznicu i studija utjecaja na okoliš, a u razgovorima smo upravo oko revitalizacije vraćanja ove pruge Petrinja-Sisak", objašnjava gradonačelnica Petrinje Magdalena Komes.
Revitalizacija željeznice bila bi poticaj za razvoj poduzetništva te bi pridonijela oživljavanju osiromašenog kraja, čiji stanovnici se nadaju da neće ostati zaboravljeni - tamo gdje nikome nisu na putu...