PELJEŠKI MOST PRKOSI PANDEMIJI: /

Što je kriza veća, to Kinezi brže rade, ali pojavio se novi problem koji može značajno usporiti radove

Image
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell

Kinezi dan i noć rade na Pelješkom mostu usprkos epidemiji koronavirusa u Hrvatskoj, a ako se ovako nastavi mogao bi biti dovršen i prije predviđenog roka

25.4.2020.
11:34
Grgo Jelavić/Pixsell
VOYO logo

Dok je Hrvatska tek donijela plan trofaznog pokretanja gospodarstva i vraćanja u normalno stanje, gradnja Pelješkog mosta i dalje se nastavlja bez zastajkivanja. Kako piše Slobodna Dalmacija, gradilište nije okrznula kriza zbog pandemije koronavirusa, Kinezi grade dan i noć bez predah i to nevjerojatnom brzinom tako da bi se mogao dovršit i prije predviđenog roka u srpnju 2022. godine. "Dapače, zaključak je da što je kriza veća, mostograditelji brže rade."

Krenule su pristupne ceste, u tijeku su zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, a radi se i dio trase na Pelješcu, gdje je najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg dužine 2467 metara. Međutim, zbog koronakrize tvrtka “Strabag” koja izvodi radove postoje problemi s radnom snagom i materijalom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KINEZI ZAVRŠILI PRVE SEGMENTE RASPONSKE KONSTRUKCIJE ZA PELJEŠKI MOST: /

Prvih 30 uskoro kreće brodovima za Hrvatsku

Image
KINEZI ZAVRŠILI PRVE SEGMENTE RASPONSKE KONSTRUKCIJE ZA PELJEŠKI MOST: /

Prvih 30 uskoro kreće brodovima za Hrvatsku

Problemi s materijalom i radnom snagom

Za razliku od tvrtke CRBC i Kineza koji nesmetano izvode radove na samoj trasi mosta, na pristupnim cestama kriza ipak usporava radove jer je problem nabaviti eksploziv za miniranje u tunelu nakon što su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Problem s radnom snagom stvara to što radnici, uglavnom iz Bosne i Hercegovine, jednom kada odu kućama, ne mogu se vratiti na gradilište jer moraju u samoizolaciju.

Grčka tvrtka “Avax” gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara, pri čemu je najzahtjevniji dio te dionice je stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Neretvanskom kanalu ovih dana radi se naveliko, montiraju se segmenti čelične konstrukcije koji su u veljači stigli iz Kine, a očekuje se i dopremanje veće količine čeličnih blokova u iduća tri mjeseca. Šest čeličnih blokova već povezuju upornjak i prvi stup mosta s kopnene strane u Komarnoj. U Kini je upravo u tijeku proizvodnja 47 komada takvih čeličnih blokova koji bi za oko tri mjeseca trebali biti na gradilištu.

Pod strogim epidemiološkim nadzorom

Slobodna Dalmacija tvrdi da gradnja Pelješkog mosta nije u pitanju jer su kineske tvornice čelika u punom pogonu, a ne bi trebalo biti problema ni sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kineza pridržava strogih uputa epidemiološke službe. Nakon eskalacije epidemije u Hrvatskoj, kretanje na gradilištu je ograničeno i nikome izvana nije dopušten posjet gradilištu, tako da su Kinezi u svojevrsnoj “samoizolaciji”.

"Rastu nam stupovi u moru. Šest čeličnih blokova već je postavljeno na svoje pozicije i uskoro počinje montaža. Osim mosta, rade se i pristupne ceste. Već se formiraju čvorišta Dubrava i Zaradež ispod tunela Debeli brijeg. U pripremi su radovi za iskop tunela Kamenice", rekao je Jere Šegedin, voditelj gradilišta za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo