U samo 40 metara dužine graditelji dvojnih šibenskih bedema savladali su početkom 15. stoljeća visinsku razliku od 28 metara i povezali rivu s Tvrđavom sv. Mihovila. U moderno vrijeme ta je poveznica trebala dobiti i ugrađene pokretne stepenice.
Arheološki radovi su gotovi, gotov je i konzervatorski elaborat. Eskalator je trebao prolaziti između dvaju gradskih bedema te je na jednom mjestu trebala biti njegova gornja postaja. Međutim, konzervatori su rekli - ne može.
Grad Šibenik je prije prošlog ljeta od Hrvatskog restauratorskog zavoda zatražio uvjete uređenja. "Konzervatorski elaborat je na preko 100 stranica lijepo sve to izanalizirao, ali na kraju definirao kako bi ovaj sad prostor trebalo defacto konzervirati ili po mogućnosti vratiti u prvobitno stanje. Znači da eskalatoru tamo nije mjesto", tvrdi Danijel Mileta, zamjenik gradonačelnika Šibenika (HDZ).
Eskalator trebao voditi do prve postaje žičare
Projekt poznatog arhitekta Nikole Bašića šibensku je rivu trebao povezati s Tvrđavom sv. Mihovila, koja se u par godina od uređenja prometnula u vrhunsku turističku atrakciju
Eskalator je trebao voditi do prve postaje žičare koja bi kao atrakcija spajala šibenske tvrđave, ali bi i Šibenčanima služila kao javni prijevoz iznad grada, prvi takav u Hrvatskoj. Žičarom bi se najprije povezale trvrđave Sv. Mihovila i Sv. Ivana.
"Tu smo već naručili geodetska istraživanja koja nam moraju ili bi trebala pokazati koja je trasa najoptimalnija. Također ćemo morati uključiti i konzervatore s obzirom da te početne postaje žičara, moraju biti u kontaktnoj zoni, a ne smiju narušavati pogled na tvrđave", tvrdi Mileta.
Nakon što se konzervatori vrate s godišnjeg odmora iz Grada Šibenika će pokušati vidjeti može li se projekt ikako prilagoditi zidinama ili "crveno svjetlo" ostaje definitivno barem što se pokretnih stepenica tiče.