Tehnologiju koju smo nekoć mogli gledati samo u znanstveno-fantastičnim filmovima i zamišljali dalekim i nepoznatim, postalo je naša svakodnevica, poput primjerice otključavanja mobitela skeniranjem lica.
Uspješna švedsko-hrvatska tvrtka otišla je korak dalje u korištenju umjetne inteligencije sa softverima za prepoznavanje i praćenje lica.
Ta tvrtka s radom je počela prije 19 godina u švedskom Linkopingu, a od tada samo rastu, piše RTL. U svom središnjem uredu u Zagrebu trenutno imaju više od 10 zaposlenih te su postali jedna od vodećih tvrtki u svijetu u području računalnog vida. "Imamo preko 250 klijenata iz cijeloga svijeta. Tehnologija koju razvijamo temelji se na umjetnoj inteligenciji, strojnom učenju. To su tehnike i pristupi koji omogućuju računalu da obrađuje vizualnu informaciju", rekao je za RTL direktor tvrtke Gordan Kreković.
Poseban razvoj vizualne tehnologije u automobilskoj industriji
Takva vrsta vizualne tehnologije koristi se u brojnim industrijama, od robotike do marketinga. Samo neki od primjera su mjerenje razine raspoloženja i dobi korisnika, zdravstvo, a jedan od glavnih područja za razvoj je automobilska industrija. "Razvijamo algoritme koji koriste slike iz frontalne kamere. Ta rješenje prepoznaju okolinu oko nas, detektiraju objekte i prate ih i onda se to koristi u primjenama kao što su automatsko kočenje, održavanje trake", rekla je Petra Bucić, inženjerka u Odjelu za istraživanje i razvoj automobilske tehnologije.
Upravo zahvaljujući navedenim informacijama, kao i informacijama lica, automobil može upozoriti vozača te na taj način spriječiti nesreću, primjerice vibracijom volana ili sigurnosnog pojasa. "Naša tehnologija dostavlja podatke o položaju glave, o zatvorenosti ili otvorenosti očiju i pomoću tih podataka moguće je procijeniti umor vozača ili je moguće procijeniti pažnju vozača", objasnio je voditelj Odjela za razvoj algoritama za analizu lica Petar Stojanac.
Također, u ovo pandemijsko doba najviše su profitirale internetske trgovine, a upravo je analiza lica mnogima olakšala kupovinu. Takva tehnologija sve češće se koristi i u kozmetičkoj industriji, pa tako primjerice, djevojke prije same kupnje mogu virtualno provjeriti nijansu sjenila za oči, rumenila ili nijansu ruža za usne, piše RTL.