Stara carska jahta Istranka propada u moru u Kaštel Sućurcu. Bivša carska jahta mogla bi biti prvorazredna turistička atrakcija. Nema sumnje da bi mnogi Austrijanci i Mađari rado pogledali brod koji je na posljednje putovanje prema fatalnoj destinaciji odveo Ferdinanda. Istranka je građena kao jahta carske obitelji. Vrlo brzo ulazi u sastav Carske i kraljevske ratne mornarice pod imenom Dalmat. Na njoj su prevezena mrtva tijela Franza Ferdinanda i Sofije od Metkovića, Neretvom do Jadrana nakon sarajevskog atentata 1914. godine. U Kraljevini SHS nosi ime Vila, Talijani je uzimaju 1941. i daju joj ime Fata. Nakon Drugog svjetskog rata kao dio JRM nosi ime Orjen. Tijekom Tršćanske krize nazvana je Istranka i tada je bila zapovjedni brod JRM. Sedamdesetih ulazi u sastav Union Dalmacije i postaje brod restoran u Splitu. Od početka 90-ih mijenjaju se privatni vlasnici. Prvo hrvatski pa talijanski. Brod je bio potopljen od 2007. do 2014. ispred silosa u Sjevernoj luci. Muzej je organizirao i vađenje 2014. godine. Bila je to velika operacija jer je brod ležao na dubini od 2 do 12 metara na boku pun mulja. Tijekom operacije izvađeno je 80 tona mulja. Brod se nakon šest godina na vezu u Brižinama nagnuo na bok i dijelom potonuo, prenosi dalmatinskiportal.hr
zaboravljena... /
Ovo je carska jahta kojom su prevezli tijela F. Ferdinanda i Sofije nakon atentata u Sarajevu. Sad hrđa u Kaštel Sućurcu
1/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
2/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
3/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
4/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
5/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
6/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
7/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
8/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
9/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
10/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
11/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
12/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
13/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
14/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
15/16
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
16/16