Puštanje u rad žičare Sljeme kasnit će otprilike godinu dana u odnosu na rok, a prema optimističnoj verziji mogla bi početi voziti sredinom travnja.
Kako pišu 24 sata, sad se moraju ojačati i konstrukciju donje postaje žičare. Ti su radovi upravo počeli kako bi napokon prošla tehnički pregled i mogla dobiti uporabnu dozvolu. Podsjetimo, u siječnju, kad je već bila gotova, stručnjaci su naredili ojačanje čelične konstrukcije gornje postaje. Ali pri novim pregledima utvrđeno je da treba isto obaviti i na donjoj postaji.
Nova ojačanja na donjoj postaji trebala bi koštati barem 1,5 milijuna kuna, pa je u ovom trenutku nejasno koliko će žičara na kraju koštati. Što je još više novca na ionako ogromnu sumu od do sada poznatih oko 712 milijuna kuna bez PDV-a. Cijeli projekt prijavljen je Uskoku, koji ispituje poskupljenje radova.
Zanimljivo je da dok žičara ne vozi, građani plaćaju 32
radnika koji su zaposleni kako bi njome upravljali. Dio njih
zaposlen je i dulje od godinu dana, a dio tek od ove godine, pišu
24 sata.
Iz ZET-a, koji upravlja žičarom, odgovorili su da je “prosječni
mjesečni trošak plaća radnika 260.000 kuna bruto” (s porezima i
doprinosima). Rekli su da su imali i zakonsku obvezu zaposliti
dio njih krajem 2019. godine, a zatim i krajem 2020.
godine.
A iznos od 260.000 kuna bruto čini se i nizak s obzirom na plaće u ZET-u i na to da je sedam radnika inženjera, a 25 je angažirano kao tehničko osoblje sa srednjom stručnom spremom. Prosjek bruto plaće za svakog od njih po ovome iznosi 8125 kn, što se čini malo, pa je moguće da su uprosječili trošak kad je bilo i manje i više radnika. Koliko je dosad otišlo na plaće, ni to nisu naveli, ali u ZET-u objašnjavaju zašto su ih morali zaposliti u dva navrata, pišu 24 sata.
U ZET-u navode da su bili u obvezi zaposliti nove radnike krajem 2019. godine i krajem 2020. godine kako bi pravodobno izvršio obuku osoblja za održavanje i upravljanje žičarom.
Navodno te ljude austrijski Doppelmayr obučava i ne sjede besposleni, te su morali biti zaposleni kako bi bili spremni za početak rada žičare čije otvorenje, podsjetimo, kasni godinu dana.