Agencija za zaštitu osobnih podataka upozorava građane da je na društvenim mrežama ponovno uočena pojava lažnih nagradnih igara, generiranih kroz lažne stranice trgovačkih lanaca i poznatih brendova. Trenutno je riječ o brendovima Lesnina, Konzum i Lidl, a čiji navodni organizatori od građana ili sudionika traže dostavu fotografija osobne iskaznice, stoji u objavi AZOP-a.
S obzirom na to da u konkretnom slučaju postoji opravdana sumnja u počinjenje kaznenih djela iz čl. 146 Kaznenog zakona (nedopuštena uporaba osobnih podataka), kao i drugih kaznenih djela, za istraživanje slučaja i procesuiranje počinitelja su nadležni Ministarstvo unutarnjih poslova i Državno odvjetništvo. Stoga, AZOP upućuje građane da, ako zbog lasžnih nagradnih igara proslijedili svoje podatke nepoznatim osobama, slučaj prvo prijave nadležnoj policijskoj postaji.
I ovoga puta je AZOP pozvao građane na pojačani oprez kada su u pitanju njihovi osobni podaci te da iste ne prosljeđuju nepoznatim kao i nedovoljno poznatim osobama čiji identitet nije moguće prethodno utvrditi. Isto tako, savjetuju građanima da prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru najprije provjere vjerodostojnost i organizatora nagradne igre, kao i izvor objave, bez obzira je li riječ o internetskim stranicama, društvenim mrežama i dr.