Iako njemački biznismeni svjetlije vide budućnost nego u travnju hrvatski ekonomisti su oprezni te poručuju da nam je od optimizma u njemačkim tvrtkama ipak važniji broj turista, piše u srijedu Večernji list.
Može li njemačko gospodarstvo, koje je i u prvom tromjesečju 2020. palo manje od konkurentskih gospodarstava, biti zamašnjak europskog oporavka nakon koronakrize, pitanje je koje se postavljalo u ekonomskim krugovima nakon što je ugledni njemački Ifo institut objavio izvješće o neočekivanom rastu poslovnog optimizma, navodi dnevnik.
Oporavak njemačkoga gospodarstva vrlo je važan za Hrvatsku zbog uloge Njemačke u trgovinskoj razmjeni s Hrvatskom. No, kako ističu ekonomski analitičari, za usporavanje pada hrvatskoga gospodarstva najvažnija će ipak biti turistička sezona, čiji će rezultati opet ovisiti o raspoloženju njemačkih turista.
Rast optimizma
"Gospodarski oporavak u Njemačkoj hrvatske će tvrtke osjetiti nakon otprilike šest mjeseci. Nama je sad važnije kakve će mjere donijeti pojedine njemačke pokrajine o slobodama kretanja, odnosno hoće li se turisti morati vratiti u samoizolaciju kad se vrate iz Hrvatske", kaže analitičar Željko Lovrinčević.
"Rast optimizma primjećuje se među njemačkim izvoznicima koji vide da se poboljšala potražnja na kineskom tržištu. Podaci su iz te zemlje dobri i Kina raste brže od očekivanog, a i pojedine savezne države u SAD-u pokazuju rast poslovnih očekivanja", rekao je Lovrinčević Večernjem listu.
Njemačko gospodarstvo najsnažnije je u Europi te mnoge ekonomije ovise o njemu. No, kako Hrvatska nema takvu robnu razmjenu s tom državom kao primjerice Slovenija ili Austrija, gospodarski rast ili pad ne prelijeva se odmah u hrvatske brojke kao što se to događa u te dvije spomenute zemlje, već postoji odmak od otprilike dva kvartala, govori Lovrinčević.
To dakle znači da će gospodarski oporavak u Njemačkoj hrvatske tvrtke većinom osjetiti oko šest mjeseci nakon što se on zabilježi, donosi Večernji list.