"Vaš račun pokazuje skupljene bodove u kolovozu. Provjerite stanje prije isteka i zamijenite ih za SMS poklon. Pošaljite 'Best' na broj XXXX."
Takvom porukom, koju ćete možda dobiti na mobitel, započinje prijevara koju građani primijete tek kada dobiju račun za prethodni mjesec.
Dok ne stigne račun za prethodni mjesec, koji može biti veći i za više stotina kuna, nećete ni znati da ste nasjeli.
Poruke naplaćuju četiri kune
Ako građani, od kojih većina misli da im je poruku poslao njihov mobilni operater, uzvrate porukom "Best", nadrapali su. Naime, od tada im s broja zagrebačke tvrtke svakodnevno stiže po nekoliko poruka, a svaka primljena poruka naplaćuje se četiri kune, što na kraju mjeseca iznosi više stotinu kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Brojni građani se na internetskim forumima žale da su nasjeli na ovu prijevaru, a njihovi mobilni operateri im tvrde da im ne mogu pomoći riješiti taj problem.
S obzirom da ova "igra" traje već duže vrijeme, a građani su prevaru prijavljivali i policiji, nije jasno kako nitko od odgovornih još nije zakucao na vrata zagrebačke tvrtke.
'Ignorirajte poruke, drugog puta nema'
"Jedini način da se zaštitite od ovakvih poruka i pljačke preko SMS-a jest da na te poruke uopće ne odgovarate. Ignorirajte ih, drugog puta nema", kaže Antun Novoselović, sudski vještak specijaliziran za telekomunikacije i računalni kriminal dodajući da je ovo tek jedna u nizu "navlakuša" preko SMS-a na koje su nasjeli brojni građani.
"Jednom kad aktivirate uslugu slanjem ključne riječi na broj s kojeg vam je poruka poslana, lanac je teško zaustaviti. Zato je najbolje sve ignorirati", kaže Novoselović, koji oštećenim korisnicima poručuje da se, osim policiji, obrate i Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM).