Putnici iz Splita danas su, kao i jučer do Zagreba doputovali autobusom. Jer zbog snijegom zatrpanih pruga vlakovi - ne voze. I dok su putnici putovali cestom, ralice stoje, zatrpane snijegom. No, šef HŽ infrastrukture misli da su sve ralice u akciji i da vlakovi normalno voze.
"HŽ infrastruktura raspolaže sa 5 ralica i svih 5 su u funkciji. Pruga je očišćena i kompletno prohodna za promet", kazao nam je Darko Barišić, član uprave HŽ infrastrukture.
Kako smo se i sami uvjerili u Ogulinu, ralice stoje neiskorišteno, a direktor očito ne zna što priča. "Zamislite da kupite jedan Mercedes od 3, 6 milijuna eura, da ga ne registrirate I da se ne vozite s njim, a kamoli nekakvi ovakvi strojevi koji su važni za sustav", kazao nam je Damir Bokulić, član predsjedništva sindikata strojovođa.
A pravo je stanje sljedeće, snijeg trenutno čisti samo jedna ralica. Strojovođe se tome više ni ne čude. "To su ljudi koji rade tamo po 24 sata pod vrlo teškim i lošim uvjetima, jedna ralica samo radi, ova druga samo povremeno, evo i sad je na popravku", kazao je Nenad Mrgan, predsjednik sindikata strojovođa.
"Nažalost to se nama događa svake goodine, svake godine se učimo željeznici i ovo je klasična jedna stramota za HŽ infrastrukturu", tvrdi Bokulić. Problemi na relaciji Zagreb Split nisu ništa u usporedbi s onime što tek dolazi. Zbog niskih temperature ponovno se očekuju veliki zastoji u prometu.
"Pa gledajte, nova tehnologija je možda i malo osjetljivija nego starija. Protiv prirode je čovjek često nemoćan, no trudit ćemo se da sve bude u redu", tvrdi Barišić. Upravo su noviji vlakovi bili problem i prošle godine, a izgleda da svaka vremenska promjena sa sobom nove zastoje i probleme za putnike hrvatskih željeznica.