AKO SE PRODUŽI KONCESIJA /

Odluka za nekoliko mjeseci: Autocesta od Zagreba do Karlovca širi se na treću traku?

Image
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac

29.7.2019.
7:49
Borna Filic/PIXSELL
VOYO logo

Tvrtki Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) koncesija za upravljanje istoimenom autocestom, Krčkim mostom i autocestom Rijeka-Rupa istječe 1. ožujka 2031., no zbog moguće gradnje trećeg traka na dionici od Zagreba do Karlovca, u ARZ-u planiraju pokrenuti inicijativu za produljenje tog koncesijskog razdoblja.

Trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac, a taj se projekt, vrijedan 808.000 kuna, u 85-postotnom iznosu sufinancira iz fondova Europske unije. Studija bi trebala biti gotova početkom iduće godine i dat će konačan odgovor na pitanje hoće li se ići u gradnju trećeg traka ili ne. Kako su kazali u ARZ-u, jedan od argumenata za njegovu gradnju je velik promet na toj dionici. Prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi 36.084 vozila, a prosječni ljetni (PLDP) čak 62.518 vozila, piše Večernji list

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Procijenjena vrijednost investicije u treći trak je 130 milijuna eura, no točan iznos će se, navode u ARZ-u, znati kad studija bude završena. Pri tome projekt proširenja kapaciteta dionice Zagreb – Karlovac planiraju prijaviti za sufinanciranje iz fondova EU. A o vrijednosti tog ulaganja, kao i drugih koje planiraju u ARZ-u, kao i njihovom povratu, ovisilo bi i to na koji rok bi se išlo s produljenjem koncesije.

Ti drugi projekti su postavljanje zidova za zaštitu od buke u dužini 187 kilometara, za što će trebati, procjenjuje se, 300 milijuna kuna. Gradnja čvora Novigrad procijenjena je pak na 109,4 milijuna kuna, čvora Trinajstići na 35 milijuna, a čvora Matulji na 13,6 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ARZ-u ističu i da su pojačali izvanredno održavanje pa je vrijednost tih radova dosegnula 90 milijuna kuna godišnje, a ove godine planiraju ugovoriti i sanaciju vijadukata Bukovo, Zalesina, Golubnjak, Zečeve Drage i Kikovice te Krčkog mosta u ukupnoj procijenjenoj vrijednosti od 124,6 milijuna kuna.

Zbog planiranih investicija, kažu u ARZ-u, do 2031. tvrtka neće moći otplatiti sve novonastale kreditne obveze. Napominju i da je ARZ-u dana koncesija na 32 godine, a da je razdoblje gradnje trajalo desetak godina dok je uobičajen vijek cesta danih u koncesiju i povrat uloženog 40 godina. 

Prema računici koju su napravili u ARZ-u, tvrtka bi u slučaju produljenja koncesije mogla nakon 2031. početi plaćati koncesijsku naknadu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo