Nakon što je tijekom ljeta Europska komisija donijela preliminarnu odluku o sufinanciranju rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge Križevci – Koprivnica – državna granica, HŽ Infrastruktura potpisala je s Europskom komisijom (odnosno s agencijom INEA u ime Europske komisije) sporazum kojim je HŽ Infrastrukturi osigurano sufinanciranje tog megaprojekta iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility) u visini od 85 posto, što iznosi nešto više od 241 milijun eura.
Ovim projektom HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom Mediteranskog koridora na dijelu od Zagreba do granice s Mađarskom.
Nakon što su u srpnju ove godine počeli radovi na rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka od Dugog Sela do Križevaca u vrijednosti od gotovo 200 milijuna eura, isti se zahvati planiraju i u nastavku, na dionici od Križevaca preko Koprivnice do državne granice.
Detaljnije o projektu:
Na pružnoj dionici Križevci – Koprivnica – državna granica planira se rekonstrukcija postojećega kolosijeka te izgradnja drugoga kolosijeka usporednog s rekonstruiranom trasom.
Nova trasa dvokolosiječne pruge uglavnom će pratiti postojeću, osim na poddionici između Carevdara i Lepavine, gdje će se pruga izmaknuti u duljini oko 4,3 km. Radovi će obuhvatiti i rekonstrukciju/izgradnju četiriju kolodvora i šest stajališta, uklanjanje/nadogradnju željezničko-cestovnih prijelaza, izgradnju 11 denivelacija (prijelaza željezničke pruge van razine), uklanjanje postojećeg mosta preko rijeke Drave i izgradnju novog mosta.
Tim aktivnostima povećat će se kapacitet pruge, osigurati brzina od 160 km/h, skratiti vrijeme putovanja, omogućiti prihvat interoperabilnih vlakova i povećati razina sigurnosti.