Mislili ste da su hrvatski vlakovi spori? Od ovog tjedna su i još sporiji. Od Vinkovaca do Zagreba treba kao željeznicom od Londona do Pariza i natrag! Putnici bjesne, kasne na posao, na liječničke preglede, u kojem god smjeru krenuli. Kristina Čirjak provjerila je koliko se vlakovi čekaju, zašto i do kada će kasniti.
Sporovoz. Putnički vlak iz Slavonskog Broda za Zagreb, 2. peron, 3. kolosijek kasni 67 minuta. Dočekali smo putnike i prvi vlak.
Marica nam je kazala da je iz Ivanić Grada, a koliko joj je kasnio vlak?: "70 minuta i rekli su nam svaki dan da bude tako sada. Uh, otežava, normalno. Kasnimo na posao, moramo ranije krenuti."
Da im nije lako, uvjerili smo se i sami. "Kao što vidite idući vlak iz Vinkovaca do Zagreba kasni 75 minuta. Ovdje smo sat vremena i to se kašnjenje iz minute u minutu povećava", primijetila je reporterka na Glavnom kolodvoru u Zagrebu.
Ljutiti putnici, ljutiti strojovođe. Brzina im je, kažu, na pojedinim dionicama smanjena sa 120 na 50 kilometara na sat.
Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske: "U jednom normalnoj europskoj željeznici ne možete preko noći na 70 kilometara pruge srušiti brzinu jer vam je kolosjek odjednom preko noći postao preuzak, znači netko nešto nije radio."
Kako doznajemo u HŽ infrastrukturi, vlakovi voze sporije i kasne zbog radova na dionici od Okučana do Vinkovaca gdje je došlo do suženja pruge.
Damir Novosel, direktor Sektora za održavanje HŽ infrastrukture: "Moram napomenuti da je zadnji remont te dionice određen sredinom 80-ih godina, znači imamo tu pojačani teret i uslijed svog tog tereta i ovih silnih godina kojih se nije napravio remont, dolazi do suženja kolosjeka."
Po njihovim analizama putnički vlak u prosjeku kasni između 25 i 30 minuta. Ali, putnička analiza kaže…
Jelka Đurić iz Vinkovaca o tome kad bi trebala doći u Vinkovce: "Pa, po pravilu u 7.08. Valjda. Ali, već mi je najavljeno sat vremena da će kasniti. Kao prvo, ovaj u jedan što je išo, ja sam trebala bit na sastanku u pet. Ja sam to izgubila. Ljudi me nazovu i kažu da će čekat do osam. Sad ću izgubiti i taj."
I tako će biti još mjesec dana u oba smjera. Zanimalo nas je u kojoj fazi je istraga nesreće kod Rajića. Glavni istražitelj kaže da još uvijek analiziraju kretnje vlakova i signalizaciju, preslušavaju audio i video materijale. S obzirom na to da još nisu ni dobili sve zapise, istraga neće biti gotova tako skoro.