Navali narode /

Od 20 do 50 posto: Kreću zimska sezonska sniženja, a evo na što trgovci moraju paziti

Image
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Hrvatska gospodarska komora objavila je početak zimskog sezonskog sniženja cijena s prosječnim sniženjima između 20 i 50 posto

26.12.2018.
12:25
Marko Lukunić/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatska gospodarska komora (HGK) u srijedu je objavila početak zimskog sezonskog sniženja cijena, koje počinje u četvrtak 27. prosinca, s prosječnim sniženjima između 20 i 50 posto. 

Zimsko sniženje trajat će 60 dana, a redovna cijena i nova snižena cijena moraju biti iskazane jasno, vidljivo i čitljivo, navodi se u priopćenju. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom tog razdoblja najviše se kupuje odjeća i obuća, ali i različiti sezonski proizvodi, poput zimske opreme i dekoracija. 

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Praksa je pokazala da posljednjih godina domaći trgovci prate trendove drugih europskih trgovaca po pitanju sezonskih rasprodaja pa se bilježe sve veće stope sniženja. Dakle, tu možemo govoriti o međunarodnoj konkurentnosti jer zbog usklađenih rokova sniženja naši kupci više ne idu u tolikoj mjeri kupovati u druge zemlje u okruženju", kaže direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Potrošnja u prosincu porasla za milijardu kuna

Smatra da trgovci sve više osluškuju i uvažavaju promjene na tržištu te nastoje uspješno odgovoriti na želje i potrebe potrošača. "To je ključno za dobre poslovne rezultate", naglašava Ravlić, penosi se u priopćenju. 

Ono gdje Hrvatska zaostaje u odnosu na međunarodne trendove je online trgovina koja sve više uzima maha.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto“, istaknula je Ravlić.

Napomenula je da ukupna potrošnja u prosincu ipak raste te da će, prema procjenama HGK, ove godine iznositi oko 13,5 milijardi kuna, što je porast za čak milijardu kuna u odnosu na isto razdoblje lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo