RTL-OVI IZBORNI ANALITIČARI /

'Očekivali smo kreativniju kampanju - šarenila ne manjka, ali nedostaje ideja i profesionalizma'

'Dosta je kampanja stereotipna. Osim nekih uvreda, nismo puno toga zapamtili. A kako vidimo iz tiska i televizije, kampanja se prelila na nove medije koji su najjeftinije i pružaju najveće platforme za približavanje biračima', smatra Božo Skoko

29.10.2015.
22:42
VOYO logo
VOYO logo

Tko će kome nakon parlamentarnih izbora slavodobitno mahati još ne znamo, ali zasad jedino relevantno istraživanje predizbornog raspoloženja birača je ono koje je napravio RTL u suradnji sa agencijom Promocija Plus.

Samo da podsjetimo, prema njemu je HDZ bio u vodstvu sa 63 mandata u odnosu na SDP-ovih 60 , Most dobiva 5, a po tri mandata IDS, HDSSB i lista Bandić Milana. ORaH, Uspješna Hrvatska i Živi zid dobivaju po jedan mandat.

Izuzetno je važno naglasiti da je istraživanje provedeno od 3. do 21.10. dakle, vrlo je moguće da bi ovi brojevi danas bili drugačiji. U čiju korist, rekli su nam u RTL Direktu naši izborni analitičari Božo Skoko i Krešimir Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kome su možda išli u prilog protekli dani u kampanji?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: "MOST-u prije svega, jer najviše od svih pričamo o njima. Danas ih je Karamarko prvi put napao. Vidimo da SDP još nije krenuo, ali ima blažih, neizravnih napada. Malo je neobično da je Karamarko tako izravno išao i na Bandića i na MOST. Pokazuje da ih ovih šest mandata 'žuljaju' i htjeli bi da padnu".

Skoko: "Sigurno je došlo do daljnje polarizacije između SDP-a i HDZ-a. No, sigurno su profitirale treće opcije koje su se u ovoj anketi pokazale kao najjače. Ljudi nisu spremni baciti svoj glas na one koji nisu u stanju prijeći prag. Došlo je do okrupnjivanja protestnih glasova oko onih koje je RTL anketa pokazala kao najjače".

Kako biste ocjenili kampanju tih manjih stranaka?

Macan: "IDS-ova kampanja je sasvim jasna, oni kažu - neće nam sudbinu krojiti birokrati iz Zagreba. Tako su složili cijelu kampanju. Mislim da uspješno privlače svoje biračko tijelo. Ali to je jedinica u kojoj se svašta događa. Bitno im je osvojiti tri mandata. S druge strane, Glavaš je zaoštrio retoriku da nije ni blizu rezultatu s prošlih izbora".

Bilo je dosta komičnih situacija u kampanjama tih trećih stranaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: "Očekivali smo da ćemo vidjeti kreativniju kampanju. Šarenila ne nedostaje, ali nedostaje ideja, profesionalizma. Dosta je kampanja stereotipna. Osim nekih uvreda, nismo puno toga zapamtili. A kako vidimo iz tiska i televizije, kampanja se prelila na nove medije koji su najjeftinije i pružaju najveće platforme za približavanje biračima".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali, je li oni donose i najveći broj birača?

Macan: "Nema pravila. Kampanja je važna, ali se kod nas ne radi izravno privlačenje da se, primjerice, kupe e-mail adrese birača pa se komunicira izravno".

Bilo je dosta niskih udarac. Što biste vi izdvojili kao politički najnekorektnije s jedne i druge strane?

Skoko: "Bilo je puno teških riječi, ali mislim da se nije pretjerano išlo ispod pojasa. Prednjačio je aktualni premijer po onim težim kvalifikacijama i korištenju samih epiteta, ali nije nedostajalo toga ni iz drugih stranaka".

Macan: "Danas mi kažu da bi trebalo pričati o tome da je napravljen lažni site Hrvatska raste. SDP je zakasnio registrirati domenu .com i sada je tamo smiješni program koji ismijava SDP".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: "Možda upravo ta gerila marketing nekako dominira kampanjom. Ima tu i kreativnih rješenja koja nas nasmiju". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
MA MILINA! /

Meteorologinja otkrila kakvo nas vrijeme očekuje u uskrsnom vikendu