Karte su objavljene prije desetak dana, a sada je korisnicima dostupna i interaktivna karta koja omogućuje svakom stanovniku tih gradova pretraživanje razine rizika po adresi.
HUKM je objavio i kratka uputstva za korištenje karte:
Zračne luke pretrpjele bi ozbiljne posljedice
Razina rizika određena je odnosom seizmičkog hazarda (vjerojatnost) i ranjivošću zajednice (posljedice). Ranjivost stanovništva računata je unutar polja rezolucije 100m s obzirom na gustoću stanovništva raspodijeljenu unutar pet kategorija. Ranjivost zgrada računata je odnosom otpornosti i izloženosti potresu, a pritom korištena obilježja zgrada (visina, oblik konstrukcije i građevni materijal) podijeljena su na četiri razine ranjivosti - objasnio je Igor Magdalenić, predsjednik HUKM-a.
Prilikom izračuna rizika korišteno je horizontalno ubrzanje tla (vjerojatnost) te karakteristike prometnica, osobina zemljišta i posebnosti infrastrukture poput mostova što je tumačeno kao ranjivost. Željezničke pruge podijeljene su u četiri kategorije, kao i tramvaj na području Grada Zagreba.
Za zračne luke određeno je da bi pretrpile ozbiljne posljedice u svim slučajevima.
Št se tiče rizika od poplave, vjerojatnost je računata korištenjem kaskadnog modela 'European flood hazard map' Joint Research Centra upotrebom hidroloških i hidrauličkih obilježja područja. Dobiveni rezultati odnose se na povratne periode od: 20, 50, 100, 200 i 500 godina rezolucije 100m.
Vrijednosti na karti prikazuju dubinu poplave u metrima što predstavlja izloženost područja poplavi i rizik od poplave za stanovništvo i materijalna dobra.
Putevi za evakuaciju i pristup hitnih službi
Nadalje, u priopćenju HUKM-a stoji kako su putevi za evakuaciju izrađeni da bi osigurali najsigurniji i vremenski najučinkovitiji put za stanovništvo iz rizičnog područja.
Evakuacijske površine su mjesta na koja bi stanovništvo trebalo biti upućeno, obzirom na zadovoljavajuća obilježja prihvata i pristupa nakon potresa. Evakuacijske površine pogodne su na otvorenim prostorima izvan središta gradova. Putevi omogućuju najkraće vrijeme evakuacije iz područja najvišeg seizmičkog rizika do najbližeg sigurnog mjesta. Vrijeme evakuacije prikazano na karti raspodijeljeno je na 3 razine: 3, 7 i 10 minuta. Maksimalno vrijeme puta iz rizičnog područja do prihvatnih površina je 10 minuta.
Pristupni putevi omogućuju žurnim službama i logistici brzi pristup gdje je pomoć najpotrebnija. To uključuje spašavanje i prijevoz ozlijeđenih osoba, gašenje požara, uspostavu vode za piće i električne energije uz uspostavu ostalih kritičnih funkcija društva. Putevi su određeni točkama interesa (bolnice, vatrogasne postaje itd.), kao i obilježjima prometne infrastrukture. Mjesta okupljanja žurnih službi određena su kako bi se omogućio najbrži pristup područjima najvišeg seizmičkog rizika većinom problematike starih jezgri središta gradova i prohodnosti nakon potresa. Vrijeme pristupa na karti prikazano je u intervalima: 3, 7 i 10 minuta. Najduže vrijeme pristupa je 10.5 minuta.
Prometna infrastruktura i njena otpornost pri određivanju puteva mjerena je senzorom satelita rezolucije 1.5 m što predstavlja trenutno najprecizniji alat kriznog menadžmenta u svijetu te je na lokalnoj vlasti da usvoji predložena rješenja prilikom izrade Planova djelovanja civilne zaštite.