Policijski službenici ili inspektori od svibnja iduće godine na cesti će zaustavljati vozila koja izgledaju loše održavano, a informacije o tim pregledima dostavljat će se Europskoj komisiji.
Tehnički pregled teretnih vozila i autobusa na cesti reguliran je Pravilnikom o tehničkom pregledu vozila na cesti koji je Ministarstvo unutarnjih poslova uputilo u javnu raspravu, a koji stupa na snagu 20. svibnja 2018. i koji je donesen zbog prilagodbe propisima EU-a, piše Večernji list.
Početni tehnički pregled vozila na cesti uključivat će provjeru zapisnika o posljednjem redovnom tehničkom pregledu ili pregledu na cesti, vizualnu procjenu tehničkog stanja vozila, a po potrebi će se vizualno procijeniti i koliko je sigurno teret koji se prevozi postavljen na vozilo, doznaje spomenuti list. Ako inspektor ili policijski službenik procijeni da bi vozilo trebalo ići na dodatni, detaljniji pregled, onda će se ispitivati ispravnost kočnica, pneumatika, kotača, šasije te štetnosti utjecaja na okoliš. Ideja je da se da se taj dodatni, detaljni pregled obavi u mobilnim jedinicama za pregled ili, ako to nije moguće, u stanici za tehnički pregled.
Ako se nakon detaljnog pregleda utvrde nedostaci, vozač ili vlasnik vozila morat će platiti naknadu za tehnički pregled.
U Udruzi hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) pozdravljaju ovu odluku i smatraju da će tehnički pregledi na cesti smanjiti broj kontrola u fiksnim tehničkim stanicama pa tako primjerice teretna vozila starosti do šest godina neće morati ići na periodične preglede svakih šest mjeseci, dok će vozila stara između sedam i 10 godina umjesto svaka tri mjeseca odsad ići na periodične preglede svakih šest mjeseci. Vozila starija od 10 godina morat će na periodični pregled svaka tri mjeseca.