Novi skup pravila koja će regulirati odnose potrošača i telekomunikacijskih operatora trebao bi biti gotov do sredine ovog mjeseca. Večernji javlja kako je gotova javna rasprava o izmjenama Pravilnika u kojima je HAKOM, regulatorna agencija na tržištu telekomunikacijskih usluga donijela niz novosti u postojeći pravilnik.
Nakon što pregleda pedesetak pristiglih prigovora i amandmana, Vijeće HAKOM-a donijet će odluku o tome kako će izgledati Prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga. To bi se trebalo dogoditi na zakazanoj sjednici Vijeća koja će se održati 12. srpnja. S obzirom na primjedbe koje se mogu vidjeti u e-Raspravama, na Pravilnik su reagirali Hrvatska udruga za zaštitu potrošača i Udruga za zaštitu prava potrošača Splitski potrošač, a od operatora Terrakom i Tele2.
Kreće 5G?
Najveća i mnogima najbitnija predložena novost jest uvođenje penala ako operatori ne otklone kvarove u roku ili ih uopće ne otklone. Ovisno o vrsti kvara, rokovi su od tri do 15 dana. Korisnik će imati pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade zbog prijevremenog raskida ili pravo na naknadu od 240 kuna po danu za najviše 15 dana. Ta bi odredba trebala stupiti na snagu 1. siječnja 2020., pod uvjetom da dobije pozitivno mišljenje Vijeća.
Osim odluke o izmjenama Pravilnika, Vijeće HAKOM-a će sljedećeg petka odlučiti i o tome hoće li Odašiljači i veze odraditi prelazak na nove digitalne frekvencije, čime će se osloboditi pojas za buduću dodjelu 5G frekvencija.