Procurio interni dokument koji otkriva stvarno stanje trajekta Jadrolinije

23.8.2014.
10:08
VOYO logo

Proizlazi to iz ekspertize Jadrolinijina inspektora Marina Kustića, izrađene po narudžbi Radničkog vijeća kompanije, piše Jutarnji list.

Interni dokument procurio u javnost

Riječ je o internom dokumentu koji je procurio u javnost, čemu je pripomogla činjenica da je objavljen na oglasnoj ploči u zgradi Uprave, kao i u prostorima posade svih plovnih jedinica Jadrolinije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kustić je inženjer s 37 godina iskustva u brodogradnji, a 10 je godina bio projektant brodske konstrukcije. Radničko je vijeće ekspertizu naručilo nakon sjednice u lipnju, a povod je, doznaje Jutarnji, bila sumnja na pogreške i nepravilnosti u poslovanju Jadrolinije.

Problematični propeleri

Kako se navodi u ekspertizi, osim povećane mase trupa, pojavljuje se problem nedovoljne efikasnosti propelera pri vožnji krmom uslijed zahvata zraka propelera i pada poriva. Zbog toga su zapovjednici prisiljeni voziti sa stalno ukrcanih oko 240 tona balasta, što, kad se doda težina trupa, smanjuje korisnu nosivost Kornata za 305, a Brača za 470 tona. Balast je, kako je pojasnio izvor iz Jadrolinije, nužan za siguran manevar jer bez njega hibridni propeleri ne hvataju more.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi sporni moment je dubina gaza koja, prema iskazima zapovjednika Brača i Kornata, već kod popunjenosti od 70 posto prelazi dva centimetra.

U Uljaniku priznaju da su brodovi za 200-tinjak tona teži nego što je bilo predviđeno po projektu, no tvrde da su rađeni po projektu Jadrolinije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo