Proizlazi to iz ekspertize Jadrolinijina inspektora Marina Kustića, izrađene po narudžbi Radničkog vijeća kompanije, piše Jutarnji list.
Interni dokument procurio u javnost
Riječ je o internom dokumentu koji je procurio u javnost, čemu je pripomogla činjenica da je objavljen na oglasnoj ploči u zgradi Uprave, kao i u prostorima posade svih plovnih jedinica Jadrolinije.
Kustić je inženjer s 37 godina iskustva u brodogradnji, a 10 je godina bio projektant brodske konstrukcije. Radničko je vijeće ekspertizu naručilo nakon sjednice u lipnju, a povod je, doznaje Jutarnji, bila sumnja na pogreške i nepravilnosti u poslovanju Jadrolinije.
Problematični propeleri
Kako se navodi u ekspertizi, osim povećane mase trupa, pojavljuje se problem nedovoljne efikasnosti propelera pri vožnji krmom uslijed zahvata zraka propelera i pada poriva. Zbog toga su zapovjednici prisiljeni voziti sa stalno ukrcanih oko 240 tona balasta, što, kad se doda težina trupa, smanjuje korisnu nosivost Kornata za 305, a Brača za 470 tona. Balast je, kako je pojasnio izvor iz Jadrolinije, nužan za siguran manevar jer bez njega hibridni propeleri ne hvataju more.
Drugi sporni moment je dubina gaza koja, prema iskazima zapovjednika Brača i Kornata, već kod popunjenosti od 70 posto prelazi dva centimetra.
U Uljaniku priznaju da su brodovi za 200-tinjak tona teži nego što je bilo predviđeno po projektu, no tvrde da su rađeni po projektu Jadrolinije.