Splitskim uberovcima je prekipjelo. U razgovoru s novinarima portala Dalmacijadanas.hr pobrojali su sve probleme s kojima se susreću, najavili štrajk upozorenja u četvrtak na splitskom Poljudu te se požalili da do Ubera nije moguće doći i riješiti nagomilane probleme.
Što je nekad bio dobar posao, danas je - kažu Uber taksisti - rudarenje, a dok putnici nižu kritike na njihov račun, gestu je moguće uzvratiti jer, kažu, i njih ima svakakvih.
Niz problema na terenu
Taksisti Ubera tako su se u razgovoru za portal požalili da im Uber uzima 25 posto provizije, a državi ne plaća ništa niti podržava vozače. Vozači putnike moraju skupljati na svakojakim mjestima, a ne samo na šest tzv. pick-pointova, kako je zamišljeno.
Putnici su se, osim toga, domislili 'raznim lukavštinama' kako bi prošli jeftinije. Primjerice, naruče jeftiniju varijantu, a onda se pojave s golemim torbama svaki. Ili, naručuju lokacije do granice jeftinijih, a onda traže 'još samo tih 500 metara'.
Vozačima smeta i što je Uber u ponudi zadržao povoljniju zimsku tarifu 'saver' zbog koje taksisti sada manje zarade. Konkretno, izračunali su da uprihode svega 80 centi po osobi.
Nema Uber, nabrajaju dalje taksisti, sluha ni za situacije kada putnici ne plate vožnju, a ima i toga. Upravo suprotno, uveo je varijabilnu proviziju od 18 do čak 35 posto, uz uvjete koji cijelu stvar za taksiste čine nepovoljnom.
Komunikacija je poseban problem. Poslovnice u Splitu drže studenti, a do odgovornih se teško 'probiti' jer se na pozive na centrali stalno javljaju BOT-ovi, žale se vozači, a mi smo na sve ovo zatražili komentar Ubera.
'Nakon prihvaćanja vožnje vozač dobiva točan iznos na uvid'
Iz Ubera odgovaraju kako je njihov plan 'razvijati se uz sigurnost i pružanje podrške vozačima kao prioritetima'. Napominju da brinu o potrebama svojih korisnika i vozača te rade 'na poboljšanju usluga prema njihovim željama'.
"Osvrćući se na navedeni članak, želimo istaknuti nekoliko stvari. Uber osigurava potpunu transparentnost kada su u pitanju cijene. Cijene po putovanju i po kilometru su javno dostupne, a svatko ih može potražiti u Uber aplikaciji ili na web stranici", kažu u Uberu.
"Vozač, prije nego prihvati ponuđenu vožnju, može vidjeti ukupnu traženu kilometražu (udaljenost do korisnika te od korisnika do traženog odredišta). Nakon prihvaćanja vožnje, vozač na uvid dobiva točan iznos za traženu kilometražu. Isto tako, minimalne cijene vožnji postoje za sve gradove i prikazane su u aplikaciji. Za Split je minimalna cijena vožnje 5 eura", pojašnjavaju iz Ubera ističući kako upravo ta transparentnost 'omogućuje donošenje odluka o vožnji na temelju preferencija i realnog proračuna, neovisno o tome radi li se o klijentu ili vozaču Ubera'.
Uber: Provizija je ostala ista
Objašnjavaju i da je 'saver' tarifu moguće koristiti u satima s manjom potražnjom te da vozači sami mogu odlučili žele li voziti putem te usluge ili je žele isključiti, što mogu u bilo kojem trenutku.
"Provizija je za sve vozače na bazi tjedne zarade ostala ista. Uberove cijene su rezultat ponude i potražnje te ih korigiramo prema potrebi tržišta", kažu u Uberu.
Komentirajući pravila oko održavanja i korištenja vozila, iz Ubera poručuju da svako vozilo na Uber platformi, koje se koristi u svrhu usluge prijevoza, mora zadovoljavati zakonski okvir te više vozača ne smije koristiti isto vozilo, ako je ispravno i zadovoljava zakonske standarde za rad u uslužnoj industriji prijevoza.
"Ono što nije dozvoljeno, isključivo radi sigurnosti putnika, je dijeljenje jednog profila između više vozača na Uber platformi. Upravo iz tog razloga Uber od vozača traži fotografiju automobila", napominju iz Ubera te zaključuju da 'u svakodnevnoj komunikaciji s vozačima nastoje ponuditi rješenje za sve izazove i situacije u kojima se nađu'.