Dvanaest pilota odstupilo je prije tri dana nakon što je Andre Šarinić, jedan od najiskusnijih među njima, dobio otkaz.
Razgovor u Ministarstvu prometa
On je, kako doznajemo, nedavno u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture upozorio na neodrživo stanje u Croatia Airlinesu čemu, među ostalim, kumuje i činjenica da je domaći avioprijevoznik prije dvije godine prodao motore tri Airbusa, a sada te iste motore unajmljuje za mnogo veće iznose.
No, za Šarinićev razgovor u Ministarstvu prometa vrlo brzo je doznala i uprava Croatia Airlinesa, koja mu je zbog toga odlučila uručiti otkaz.
Nakon njega, iz solidarnosti je ostavke na mjesto instruktora dalo još 12 pilota. Učinili su to jer uprava svoj potez prema Šariniću nije kvalitetno objasnila i taj postupak prema njemu smatraju sijanjem atmosfere straha.
Nedopustiva atmosfera straha, otkazi zbog mišljenja
'U tvrtki vlada atmosfera straha u kojoj ne znamo hoćemo li zbog izraženog mišljenja dobiti otkaz', napisali su kapetani u pismu kojim su pružili podršku kolegi Šariniću.
Kompanija je sada ostala sa šest instruktora za Airbus i dva za zrakoplov Dash.
Neizvjesnost poslovanja tvrtke, uz turbulentno razdoblje izbora novog direktora, sada će upravu suočiti i s ozbiljnim problemom održavanja licencija za pilote.
Naime, kako objašnjavaju naši izvori, piloti ih moraju redovito obnavljati, a sada instruktori, zbog vlastitih ograničenja u broju sati letenja, neće stići sve njih provjeriti.
Hoće li Croatia Airlines imati problema sa školovanjem pilota?
'Kapetani na linijskom školovanju, instruktori na tipu i ispitivači temelj su stabilnosti i sigurnosti letačkih operacija', naveli su instruktori kapetani.
Moglo bi se dogoditi da Croatia Airlines posegne za stranim instruktorima što će pak stvoriti dodatne troškove kompaniji čiji je budžet ionako sve tanji.
Ako Croatia Airlines ne uspije osigurati provjeru licencija svih svojih pilota to bi je, smatraju naši sugovornici, ubrzo moglo svrstati među tzv. unsafe kompanije. Naime, te provjere nadzire EASA, Europska agencija za sigurnost zračnog prometa.
Kučko: To su pritisci zbog novog kolektivnog ugovora
Međutim, dio naših sugovornika slaže se s direktorom Kučkom koji je pismo pilota instruktora nazvao pamfletom i dijelom pritisaka zbog kolektivnog ugovora kojim si piloti žele osigurati veće plaće, dok dio upućenih u zbivanja u Croatia Airlinesu u ovom vidi nastavak nastojanja za uništenjem hrvatskog zračnog prijevoznika na čije mjesto već dulje vrijeme pretendiraju ljudi koji su svojedobno pokrenuli kompaniju Air Croatia.
No, bez obzira na motive, riječ je situaciji koja bi ubrzo mogla dovesti u pitanje sigurnost letačkih operacija Croatia Airlinesa, pa je za očekivati da se o njoj oglase i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, kao i glavni regulator Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo. Svi bi trebali zauzeti stav i o skorom odlasku 20-ak zrakoplovnih mehaničara iz Croatia Airlinesa.