Novac je tvrtki iz Vrsara legao na račun još 2003. godine, ali oni i dalje nisu isporučili plaćeni zrakoplov kupcu. Bilo je dogovoreno da zrakoplov sa svom potrebnom dokumentacijom preleti u Zračnu luku Tuzla najkasnije 30 dana od plaćanja, no to se nije dogodilo. Dani su prolazili, prepiska kupaca i prodavatelja se gomilala, ali rezultata nije bilo.
'Nikako da nam isporuče ono što smo platili'
'Uvjeravaju nas da se zrakoplov servisira od njihovih partnera-servisera iz Češke, i tako mjesecima, ali nama nikako da ono što smo platili bude i isporučeno. Nakon nekih pola godine, kada smo vidjeli da drukčije ne ide, odlučili smo pravdu potražiti na Trgovačkom sudu u Rijeci, gdje je tvrtka NAA registrirana', rekao je direktor Bosna Airlinesa Muamer Kalić.
Sud je godinu kasnije donio prvu presudu po kojoj je kupoprodajni ugovor trebao biti raskinut, a novac vraćen tvrtki koja ga je uplatila, zajedno s kamatama i izgubljenom dobiti za unatrag godinu dana. Druga se strana, što je doista neobično, nije žalila na presudu. Kalić je tada zaključio da im je jedini cilj prijevara.
Dvije godine nakon presude uslijedila je ovrha. Ovršena su tri mala zrakoplova tvrtke NAA, a oni su tek tada uložili žalbu, nakon čega je Visoki trgovački sud u Zagrebu poništio i presudu i ovrhu.
Tvrtka završila u likvidaciji
Na sud u Rijeci taj je slučaj stigao tek 2012., s naznakom 'hitno', no hitnost se dogodila tek 2014. godine. Trgovački sud u Rijeci ponovno je presudio u korist Bosna Airlinesa s naputkom da im se treba vratiti kompletna uplata sa zateznim kamatama, ali ne i izgubljena zarada, pa su se u Bosna Airlinesu odlučili ponovno žaliti. Žalba se na Visokom trgovačkom sudu još uvijek razmatra.
NAA je godinu dana kasnije obrisana iz registra kao tvrtka i završila je u likvidaciji, a sva komunikacija s njihovim direktorom Rajkom Tomašićem je tada prestala.
'Kao da su u zemlju propali. Ni traga ni glasa. Najgore je to što ne znamo niti gdje je naš uredno plaćeni zrakoplov', rekao je Kalić i dodao da ne odustaje, pa se stoga obratio predsjedniku Europskog vijeća Donaldu Tusku kako bi im omogućio da zrakoplov prebace u Sarajevo.
'Kako riješiti situaciju - nemam pojma'
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo očitovala se o slučaju i rekli su da ne znaju gdje se zrakoplov nalazi, a rekli su i da taj zrakoplov nema svjedodžbu o plovidbenosti. Slobodna Dalmacija piše kako su ga novinari sami, pretragom na internetu, locirali u Zračnoj luci Vrsar.
Rajko Tomašić je sve objasnio time da serviseri iz Češke nisu imali papire za remont zrakoplova pa su to učinili s papirima jedne slovačke tvrtke, a nadležne agencije potom nisu htjele dati sve potrebne dozvole za zrakoplov. Tomašić nije zanijekao da je primio novac, ali kaže da kupac nema strpljenja i razumijevanja, nakon 14 godina.
'Ja sam danas uništen čovjek, nemam ni mirovinu, uokolo posuđujem novac za platiti odvjetnike', rekao je Tomašić.
Zrakoplov se danas nalazi u Aero klubu Vrsar, čiji je Tomašić predsjednik, a i dalje ga je nemoguće isporučiti. Na pitanje kako cijelu situaciju riješiti, Tomašić kaže - nema pojma i za sve krivi blokadu firme.