Nelojalna konkurencija snažno pritišće sve segmente hrvatske poljoprivrede, a situacija na terenu pokazuje da je hrvatsko tržište preplavljeno robom iz uvoza, i to po dampinškim cijenama - zaključeno je na sjednici Upravnog odbora Hrvatske poljoprivredne komore (HPK).
'Potrošači trebaju vidjeti što je domaće, a to iz uvoza'
U HPK, stoga, smatraju da treba strože primijeniti sve odredbe Zakona o nepoštenim trgovačkim praksama i Zakona o trgovini te kažnjavati one za koje se utvrdi da nude robu ispod proizvođačkih cijena. Također smatraju da je potrebno aktivirati pravne propise o deklariranju i označavanju roba, kako bi potrošačima bilo jasno, vidljivo i istaknuto što je domaće, a što dolazi iz uvoza, piše Glas Slavonije.
"Zahtijevamo od Ministarstva poljoprivrede da uputi oštar apel ostalim nadležnim institucijama i inspekcijama kako bi pojačale kontrole na tržištu te da se formira radna grupa koja će izraditi analizu cijena na tržištu s kojeg dolaze goleme količine roba, posebice mlijeka, mesa, voća, povrća i pekarskih proizvoda, kako bi se utvrdilo jesu li cijene po kojima se nude uvozne robe u hrvatskoj trgovini niže od proizvođačkih cijena, nego što su one u zemljama iz kojih se uvozi. Posebno je važno da se kreira i hitna intervencijska mjera kojom će se pomoći proizvođačima da održe svoju proizvodnju i uspiju koliko-toliko konkurirati prevelikom uvozu roba, odnosno tržišnih viškova koji su preplavili hrvatsko tržište", kazao je predsjednik HPK Mladen Jakopović.
'Lako je utvrditi da se radi o dampinškim cijenama'
U HPK drže da je potrebno adekvatno reagirati na damping te navode primjer mlijeka.
"Nevjerojatno je da je otkupna cijena mlijeka u Poljskoj i Hrvatskoj gotovo ista od 2,2 do 2,25 kuna za litru, a da se uvozno mlijeko na policama trgovačkih lanaca prodaje po cijenama kojoj domaće mlijeko ne može konkurirati. Slično je i s voćem i povrćem, a posebice mesom i pekarskim proizvodima", kažu.
"Ako želimo podići proizvodnju na 600 milijuna litara, što je strateški cilj, potrebne su snažne investicije, ali i uređivanje tržišta. Državi je dovoljno da kroz dostupne EU sustave dođe do podataka i napravi analizu otkupnih cijena mlijeka u zemljama odakle nam mlijeko dolazi, a potom pregleda trgovačke kataloge i akcije po kojima se mlijeko iz uvoza prodaje našim potrošačima. Lako je utvrditi da se radi o dampinškim cijenama i nelojalnoj konkurenciji", ističu iz Komore.