Više od dvije trećine Jadranske magistrale odnosno državne ceste D8 ne zadovoljava niti minimalne međunarodno prihvaćene sigurnosne standarde – pokazalo je ispitivanje Prometnog fakulteta u Zagrebu rađeno prema EuroRAP-u (European Road Assesment Programme), čiji je nositelj u Hrvatskoj HAK, piše Novi list.
Oni su cijelu cestu, dužine 643 kilometra, snimili iz posebnog vozila, pri brzini od 90 km/h, nakon čega je analizirana svaka dionica te donesen zaključak kako je riječ o cesti visokog rizika, na kojoj smrtno stradava čak šest posto od ukupno stradalih u prometu.
Provalije, litice i stijene
Zbog svojih mnogobrojnih opasnih dijelova i objekata uz cestu – provalija i litica, izbočenih stijena, nezaštićenih stupova, naglo prekinutih ograda te velikog broja nepreglednih i nekvalitetno projektiranih raskrižja, rizik od prometnih nesreća s poginulim ili teško ozlijeđenim osobama izrazito je visok na većini dionica Jadranske magistrale.
Posvuda crne točke
Cesta je ocijenjena kao izrazito opasna za motocikliste, pješake, vozače i putnike u vozilu. Čak jednu četvrtinu ove ceste čine crne prometne točke, odnosno visokorizični dijelovi, više od četiri petine ceste nije prihvatljivo za vožnju motociklima, a za pješake je velika opasnost od teškog i smrtnog stradavanja utvrđena na čak 90 posto ovog pravca, piše Novi list.
Najkritičnija dionica je Senj-Stinica, duljine nešto veće od 35 kilometara, koja je dobila jednu zvijezdicu. Najbolje ocijenjen dio je oko Splita koji je od mogućih pet zvijezdica dobio tri.
Novi list/Danas.hr