Veliko istraživanje u šest europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, pokazalo jer da u mnogima omiljenom doručku ili desertu - čokoladnim žitaricama, ima i 30 posto više šećera nego što zapravo piše.
Ne preporuča se konzumacija
Samo u Hrvatskoj analizirano je 18 vrsta čokoladnih kuglica i pahuljica koje se mogu naći na policama trgovina. Neke od njih zbog visoke razine šećera ne preporučuju se za konzumaciju.
Ovom jelu ujutro teško mogu odoljeti i odrasli i djeca. No, kako
je pokazalo testiranje u sklopu europskog projekta - čokoladne
pahuljice najbolje bi bilo izbjegavati. Prevelika količina šećera
u njima lako dovodi do debljanja, a tu su i ostale opasnosti za
zdravlje.
''Sve je to u nekim okvirima, ali opet to nije to. Ako vi imate
problema sa šećerom, a njega ima 30 posto više nego što se
prikazuje na ambalaži postoji mogućnost da ćete vi imati
određenih problema i to je sad već igranje sa zdravljem
potrošača'', rekao je Igor Vujović, predsjednik
Unije potrošača Hrvatske.
Kako objašnjavaju liječnici, problematični su i natpisi na kojima
se ističe porcija serviranja i što ona sadrži.
''30 grama to su doslovno tri žlice i sad recite vi meni ili
nekom odraslom, djetetu ili adolescentu što znači 30 grama. I oni
si naprave tu nutritivnu vrijednost, i ona je na 30 grama super.
Nema baš puno šećera, zasićenih masnoća. To je samo 117 kalorija
i to je super. Međutim, naravno da djeca pojedu tri puta više.
Pojedu 60 minimalno ili 90 ili 100 i to je već više od 300
kalorija. To je tri puta više šećera, masnoća i to je problem'',
izjavila je Eva Pavić, rukovoditeljica Sektora za prehranu i
dijetetiku KBC-a Zagreb.
Tim stručnjaka koji je testirao čokoladne žitarice u Hrvatskoj
ističe kako su deklaracije na proizvodima nejasne i da su se i
sami jedva snašli u njima. A na proizvodima su i drugi natpisi
koji mame potrošače.
''Znači analiza je utvrdila da neki proizvodi imaju dodatne
tvrdnje o vitaminima i o dodatnim mineralima. Takve tvrdnje su
često mamac za roditelje, a oni u žurbi nekad samo posežu za
čokoladnim žitaricama'', izjavila je voditeljica projekta
Kristina Petljak.
I dok podaci istraživanja još nisu u potpunosti Objavljeni, imena
nekih proizvoda koji se preporučuju i ne preporučaju već su
poznata, a isto tako, zna se gdje se oni nalaze pa i kupci, uz
malo više pozornosti, mogu izbjeći one lošije proizvode.