'Ne možemo u kino, preskupo je to za nas'

S prosječnom neto plaćom od 5.246 kuna u lipnju bilo moguće pokriti 79,11 posto potrošačke košarice koja je iznosila 6.631,27 kuna.

27.7.2010.
18:19
VOYO logo

Poražavajući pregled što sve Hrvati (ne) mogu sa svojim plaćama dao je Novi list koji u tekstu o potrošačkoj košarici, prosječnim i ispodprosječnim plaćama koje zarađuje 779,800 radnika zaposlenih u poduzećima iliti njih više od 67 posto.

Svega tridesetak posto kućanstava u Hrvatskoj nema problema s mjesečnim pokrićem troškova.

arti-201007060008006S obzirom da je s prosječnom neto plaćom od 5.246 kuna u lipnju bilo moguće pokriti 79,11 posto prosječne potrošačke košarice koja je iznosila 6.631,27 kuna, osamstotinjak tisuća radnika može samo sanjati o najosnovnijim stvarima.

Naime, svaki drugi radnik u Hrvatskoj svojim prihodima ne može pokriti niti najosnovnije mjesečne zahtjeve za prehranom, higijenom, režijama, prijevozom. Prosječan radnik, primjerice u tekstilnoj industriji, mjesečno zaradi 2.972 kune ili 2.274 kune niže od prosjeka države i 3.695 kuna manje od minimalnih troškova sindikalne košarice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201007020079006Svojom prosječnom plaćom radnik u sektoru tekstila, kože, gume i obuće tako može pokriti svega 44,8 posto minimalnih troškova potrošačke košarice. Za radnike u tekstilnoj industriji, njih preko 32,2 tisuće, pokriće osnovnih životnih troškova pravo je umijeće, a o kinu, kazalištu, kupnji automobila, ako se gledaju statistički podaci, mogu samo sanjati, navodi Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo 30 posto Hrvata ima za kino

Troškovi kulture, koji se ne smatraju egzistencijalnom potrebom, a za koje je u potrošačkoj košarici rezervirano 310 kuna, uključuju jedan obiteljski odlazak u kino, svakodnevno čitanje jednih dnevnih novina i redovito čitanje jednog mjesečnika. No, to je prevelik trošak za čak 71 posto kućanstava, koja u Hrvatskoj ostvaruju prihode niže od potrebnih.

Koliko se ulaže u sve ono što nije pokriće osnovnih egzistencijalnih potreba donekle govori i podatak o prodaji knjiga iz nedavnog istraživanja GfK, koje je pokazalo kako 66 posto ispitanika istraživanja u posljednja tri mjeseca nije kupilo knjigu.

Prethodni članci:

arti-201007020079006 arti-201007060008006 arti-201003260174006 arti-201004260016006 arti-201005170018006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw 104
USKORO
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
GLASANJE ODGOĐENO /

Državni tajnik Lucić negira da SAD blokira Hrvatsku: 'Ovo je standardna procedura'