"Kada bih mogao poželjeti bolje dobro jutro nego danas, teško bih ga poželio. Imati priliku kao pilot probati drugi tip aviona osim onog kojim letite uvijek je izazov, a u ovoj situaciji probati avion koji je na korak do dolaska u Hrvatsku bila je prilika koja se vjerujem pruža jednom u životu", kazao je naš pukovnik Željko Ninić koji je u zračnoj bazi Ramat David prvi imao priliku letjeti izraelskim borbenim avionom F16.
Potom je iznio svoju ocjenu jednog od 12 zrakoplova koji će se nakon obuke tehničara pojaviti u Lijepoj našoj. "Barak je čudo od aviona, toliko je pun snage. Oprema unutra je dobro složena. Imao sam priliku koristiti kacigu DASH (Display and Sight Helmet). To je kaciga koja ima spregnut ciljnik s glavom pilota i ključne informacije upravljanja avionom prenosi na kacigu. Stoga moj let iz zadnje kabine nije bio klasičan let iz zadnje kabine gdje u pravilu ne vidite ništa, nego, obzirom na kompleksnost opreme i integraciju svega toga, taj let je bio pravi užitak", opisuje naš pilot.
Ninić je kazao kako su letjeli na visinama od minus nekoliko desetaka metara iznad Mrtvog mora do 25.000 stopa uzduž obale od sjevera prema jugu do pojasa Gaze.
"Isprobali smo i određene manevre s avionom koji nam je bio u pratnji. Isprobali smo razdvajanje i presretanje jedan na jedan i temeljni manevar zračne borbe jedan na jedan, manevar napada na zemlju s tipičnim iskakanjem u sastavu para, formiranje napada za odbacivanje bombi te nakon toga kontrolu učinjenog i povratak na aerodrom s razlazom i slijetanjem. Let je trajao 44 minute", opisao je pukovnik Ninić koji je do sada tri puta letio u američkom tipu F-16, a ovaj tip aviona, dok je F-16 "Barak" sada isprobao prvi put.
Izraelski avioni F-16 C/D Block 30 BARAK su modernizirani i potpuno NATO kompatibilni višenamjenski borbeni avioni kojim se može osigurati provedba svih obrambenih i napadnih protuzračnih operacija.
Hrvatska je od Izraela kupila 12 izraelskih borbenih aviona F-16 BARAK i za njih izdvojila 3 milijarde i 700 milijuna kuna. Uz zrakoplove u cijenu su uključeni i troškovi obuke pilota i mehaničara te simulator.