za Norvežane /

Narudžbe ne prestaju stizati na šibensko brodogradilište: 'Od aluminija su, to znači napredniju tehnologiju'

Brodovi su rađeni prema nacrtima naručitelja i pazi se na svaki detalj

2.4.2021.
13:00
VOYO logo

Uz remont brodova, pa i onih ratnih, šibensko brodogradilište specijaliziralo se za izgradnju i opremanje brodova za norveška ribogojilišta, a narudžbe im ne prestaju stizati. Iskra brodogradilište Šibenik, kao i ostala tri škvera koja grade brodove za Norvežane, uspjeli su lani zadržati razinu proizvodnje prije koronakrize. Posao nisu zaustavili nijedan dan.

U posljednjih deset dana iz šibenskog su brodogradilišta isporučili četiri izgrađena i opremljena broda za norveške naručitelje. Završit će u ribogojilištima u Norveškoj, Čileu i Kanadi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Ti brodovi su namijenjeni za rad u uzgajalištima ribe, prvenstveno uzgajalištima lososa, vrlo specijalizirani brodovi. S druge strane visoko tehnološki zahtjevni s opremom koja je daleko iznad standarda. Njihova posebnost je to da su od aluminija, to znači značajno napredniju tehnologiju'', izjavio je Aleš Ekar, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik.

Početna ideja je bila da se u pet godina u Šibeniku izgradi 15 brodova, ali zahvaljujući izvrsnim rezultatima, poslovna suradnja se proširila

Više od stotinu ovakvih katamarana već je isporučeno u Norvešku, a naručeno ih je još šest. Svaki od ovih brodova stoji više od milijun eura.

Image
UOČI IZBORA /

Vlada spremna dati državna jamstva brodogradilištima: Plenković objasnio kakve signale šalju

Image
UOČI IZBORA /

Vlada spremna dati državna jamstva brodogradilištima: Plenković objasnio kakve signale šalju


Za razliku od aluminijskih katamarana, jednotrupci poput ovog dužine 15 metara i širine 7 imaju i 4 spavaće kabine i namijenjeni su dužem boravku na moru.

''Tri mjeseca radimo trup broda, onda ga okrećemo i vodimo ga gore u hangar na opremanje. Kasnije još opremanje traje jedno pet mjeseci osim ako sam naručitelj ili kupac nemaju neke dodatne zahtjeve čime se produžava opremanje broda'', rekla je Blaženka Huljev Stupić, voditeljica projekta, Iskra brodogradilište Šibenik.

Brodovi su rađeni prema nacrtima naručitelja i pazi se na svaki detalj

''Trenutačno imamo 170 radnika zaposlenih, a uvijek radimo i sa kooperantima, tako da uz ove naše radnike imamo 100 kooperanata, tako da je to relativno visoka cifra'', kazao je Aleš Ekar, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik.

Uz izradu ribarskih radnih i servisnih brodova, šibensko brodogradilište ima i pune ruke posla oko zahtjevnih remonta za komercijalnu flotu, Jadroliniju, pa i HRM čijim brodovima remontira i naoružanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo