Uz remont brodova, pa i onih ratnih, šibensko brodogradilište specijaliziralo se za izgradnju i opremanje brodova za norveška ribogojilišta, a narudžbe im ne prestaju stizati. Iskra brodogradilište Šibenik, kao i ostala tri škvera koja grade brodove za Norvežane, uspjeli su lani zadržati razinu proizvodnje prije koronakrize. Posao nisu zaustavili nijedan dan.
U posljednjih deset dana iz šibenskog su brodogradilišta isporučili četiri izgrađena i opremljena broda za norveške naručitelje. Završit će u ribogojilištima u Norveškoj, Čileu i Kanadi.
''Ti brodovi su namijenjeni za rad u uzgajalištima ribe,
prvenstveno uzgajalištima lososa, vrlo specijalizirani brodovi. S
druge strane visoko tehnološki zahtjevni s opremom koja je daleko
iznad standarda. Njihova posebnost je to da su od aluminija, to
znači značajno napredniju tehnologiju'', izjavio je Aleš
Ekar, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik.
Početna ideja je bila da se u pet godina u Šibeniku izgradi 15
brodova, ali zahvaljujući izvrsnim rezultatima, poslovna suradnja
se proširila
Više od stotinu ovakvih katamarana već je isporučeno u Norvešku,
a naručeno ih je još šest. Svaki od ovih brodova stoji više od
milijun eura.
Za razliku od aluminijskih katamarana, jednotrupci poput ovog
dužine 15 metara i širine 7 imaju i 4 spavaće kabine i
namijenjeni su dužem boravku na moru.
''Tri mjeseca radimo trup broda, onda ga okrećemo i vodimo ga
gore u hangar na opremanje. Kasnije još opremanje traje jedno pet
mjeseci osim ako sam naručitelj ili kupac nemaju neke dodatne
zahtjeve čime se produžava opremanje broda'', rekla je
Blaženka Huljev Stupić, voditeljica projekta,
Iskra brodogradilište Šibenik.
Brodovi su rađeni prema nacrtima naručitelja i pazi se na svaki
detalj
''Trenutačno imamo 170 radnika zaposlenih, a uvijek radimo i sa
kooperantima, tako da uz ove naše radnike imamo 100 kooperanata,
tako da je to relativno visoka cifra'', kazao je Aleš Ekar,
direktor Iskra brodogradilišta Šibenik.
Uz izradu ribarskih radnih i servisnih brodova, šibensko
brodogradilište ima i pune ruke posla oko zahtjevnih remonta za
komercijalnu flotu, Jadroliniju, pa i HRM čijim brodovima
remontira i naoružanje.