Zračna flota hrvatske policije od danas raspolaže novim modrednim helikopterom AW139, vrijednim 119 milijuna kuna što ga je Ministarstvo unutarnjih poslova nabavilo sredstvima Schengen Facility Fonda za nadzor državne granice.
"Ovo je prvi put u povijesti Republike Hrvatske da imamo novi helikopter", rekao je tehnički ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić na svečanosti primopredaje te dvomotorne transportne letjelice koju su u srijedu na zagrebačku zračnu luku Pleso iz Milana preko Pule dovezli talijanski piloti.
Policija već raspolaže s dva manja Eurocoptera koji su kupljeni s tek desetak radnih sati, ali je činjenica da su bili polovni zbog čega je cijena bila znatno niža, rekao je Ostojić.
Dodao je da je riječ o najmodernijem helikopteru u svojoj klasi, ujedno i najkorištenijem u moderno opremljenim policijama, a bit će sredstvo za šest obučenih pilota koji će sudjelovati u nadzoru državne granice i aktivnostima Frontexa u međunarodnim misijama.
Ta je letjelica opremljena uređajima koji mogu označiti osobu ako je naoružana i s ogromne udaljenosti očitati registarsku oznaku na automobilu, rekao je ministar.
Predstavnik tvrtke AgustaWestland koji je potpisao ugovor o primopredaji helikoptera Stefano Villanti rekao je novinarima kako vjeruje da je to jedan od najboljih izbora za nadzor državne granice, dok je jedan od obučenih hrvatskih pilota rekao da je san svakog pilota upravljati takvom letjelicom.
Dosad je iz Schengen Facility Fonda nabavljeno 240 automobila, 10 plovila, dva helikoptera, nadograđeni komunikacijski-informacijski sustavi, a bit će izgrađeno ili obnovljeno devet policijskih postaja, izgrađena dva centra za smještaj graničnih policajaca i dva tranzitna centra za strance.
Do sredine siječnja su, po podacima koje iznio ministar, sklopljena 152 ugovora u vrijednosti većoj od od 91 milijun eura, što je 80 posto od odobrenih sredstava, a isporukom još jednog novog helikoptera AW139 bit će iskorišteno svih 120 milijuna eura koji su na raspolaganju graničnoj policiji.
Poručio je, međutim, da se ne smije zaboraviti da su ključ uspjeha svake akcije uvježbani ljudi, odnosno policajke i policajci u koje se ne smije prestati ulagati.
Kad je riječ o ulasku Hrvatske u schengenski prostor u kojem građani mogu prelaziti državne granice članica bez zaustavljanja ministar kaže da smjer treba biti isti.
Hrvatska mora proći evaluaciju, tehničku i još zahtjevniju političku, i trebat će zajedničko djelovanje svih ako se želi postići da sve zemlje članice potvrde Hrvatsku kao dio schengenskog prostora. Ostojić je dodao kako o prednostima Schengena ne bi posebno govorio.
Nemojte biti opterećeni migrantskom krizom, ali Schengen bi za hrvatski turizam i slobodu kretanja ljudi bez ikakvih prepreka bio izuzetna prednost i iz tog razloga ostaje strateški nacionalni interes, rekao je Ostojić.
Upitan može li migrantska kriza usporiti pristupanje Hrvatske u Schengen, Ostojić je rekao da se ne treba lagati i da je to točno. "Sigurno je da će migrantska kriza i pitanje kako će ona biti rješavana biti jedan od bitnih elemenata u procjeni za ulazak u Schengen koji je u ovom trenutku ugrožen“.
Ostojić kaže da EU očito nije uspjela u svojoj nakani da to riješi na mjestu gdje je Hrvatska govorila da treba biti riješeno - u Turskoj, Jordanu, Libanonu i na granici Grčke i Turske.