RECENZIJA: BLUR /

Najiščekivaniji album godine itekako ispunjava očekivanja!

Image
Foto: Matt Crossick/Press Association/PIXSELL

Prvi u Hrvatskoj preslušali smo i recenzirali novi album britpop velikana Blur, njihovo povratničko izdanje nakon punih 12 godina.

3.5.2015.
14:49
Matt Crossick/Press Association/PIXSELL
VOYO logo

Blur: The Magic Whip (Warner/Dancing Bear)

Ocjena: 9/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 12 godina koliko je prošlo od posljednjeg albuma Blura dogodilo se stvarno puno toga – njihov frontmen Damon Albarn postao je jedan od najeklektičnijih, najmarljivijih i, samim time, najcjenjenijih britanskih skladatelja, gitarist Graham Coxon svoju je ljubav prema rocku šezdesetih i punku naredne dekade pretočio u nekoliko vrlo solidnih samostalnih albuma, a pjesme koje su zajedno stvarali prerasle su britpop i dosegnule status punopravnih klasika britanske pop glazbe.

Povratnički koncerti odrađeni su u velikom stilu, pred desecima tisuća ljudi i svirački bez ikakve zamjerke, no nedostajalo je nešto što će i najvećim skepticima jasno pokazati kako je nekadašnja kemija među njima i dalje prisutna. „The Magic Whip“ zapravo je nastao prilično slučajno, zahvaljujući u posljednji trenutak otkazanom nastupu na festivalu u Tokiju 2013. godine. Tada su, naime, odlučili produžiti do Hong Konga, gdje su malo „jammali“ i nabacivali se idejama koje su prerasle u pjesme tek kada im se, godinu i pol kasnije, Coxon odlučio malo ozbiljnije posvetiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konačan rezultat mnogo je bliži klasičnom Bluru nego što su to bili njihovi posljednji objavljeni albumi - depresivni epitaf Albarnove propale ljubavne veze zvan „13“ i pomalo nesigurno poigravanje elektronikom na „Think Tanku“.

Ono što ga, međutim, razdvaja od „Parklifea“, „Blura“ i ostalih spomenika britpopu su world music eksperimenti, chill-out meditacije i sve drugo čime se Damon poigravao kao predvodnik Gorillaza, supergrupe The Good, The Bad & The Queen te na izvrsnom samostalnom albumu „Everyday Robots“.

S druge strane, tim su, meditativnim i sjetnim glazbenim pasažima pridodana diskoidna poigravanja ritam-sekcije, punkersko-psihodelične gitare i neodoljivo popistični refreni zbog kojih će „Thought I Was a Spaceman“, „Go Out“ ili „I Broadcast“ zadovoljiti čak i one koji su iščekivali nove „Girls & Boys“ i „Song 2“.

Također, Blur danas predstavlja skupinu odavno potvrđenih i situiranih sredovječnih glazbenika koji se više nikome ne trebaju dokazivati pa su skladanju pristupali sasvim nesputano, ne razmišljajući o komercijalnoj isplativosti i „prođi“ na top-listama. Tako se nisu ustručavali spajati nespojivo, gotovo bez iznimke u istoj pjesmi, i pokušati doslovno sve što im padne na pamet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za kraj posebno vrijedi izdvojiti baladu „My Terracota Heart“, uglazbljenu pomirdbu Coxona i Albarna, prijatelja iz djetinjstva koji su, nakon svih uspona, padova i dugogodišnje svađe, ponovno postali ona dvojica klinaca koji su jedan drugome pokazivali kako idu osnovni akordi na gitari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo